گفتگو، یادداشت و نشست خبری

نگاهی به برگزاری کنفرانس سرمایه گذاری معدن آسیا در سنگاپور

بررسی فرصت ها و تهدیدهای «بیت کوین» در معدن

بررسی فرصت ها و تهدیدهای «بیت کوین» در معدن
پایگاه خبری نعدن نیوز- کنفرانس سرمایه‌گذاری معدنی آسیا، به عنوان بزرگترین رویداد معدنی در جنوب شرقی آسیا برای چهارمین دوره، معدنکاران، تامین‌کنندگان تجهیزات و سرمایه‌گذاران را در سنگاپور گردهم می‌آورد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در چهارمین کنفرانس سرمایه‌گذاری معدنی آسیا امسال تمرکز اصلی بر روی فناوری‌های معدنی و همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری بر روی پول‌های رمزنگاری شده و بیت کوین است.

کنفرانس جدید «فناوری معدنی» 

 فناوری سهم قابل توجهی در فعالیت‌های معدنی به خود اختصاص داده است و در آخرین دستاوردها، ربات ها، پهپادها، نرم افزارهای مدل‌سازی و نرم افزارهای تلفن همراه از آن استفاده می‌شود. در این بخش از کنفرانس شرکت‌های مختلف می‌توانند فناوری‌های جدید در زمینه معدن را رونمایی یا معرفی کرده و همچنین سرمایه‌گذاران نیز فرصت خوبی خواهند داشت تا از فرصت‌های ایجاد شده در این فضا بهرمند شوند. شرکت‌های تامین‌کننده فناوری معدنی می‌توانند از طریق نمایشگاه جانبی این کنفرانس، محصولات خود را نمایش دهند یا در کارگاه‌های مختلف در مورد آخرین دستاوردهای خود صحبت کنند. 

 موضوع کنفرانس، بیت کوین و پول‌های رمزنگاری شده 

 قیمت پول‌های رمزنگاری شده و مخصوصا بیت کوین این روزها به طور قابل توجهی افزایش یافته و در برخی بازارهای دنیا جایگزینی برای فلزات با ارزش مانند طلا و نقره شده است. با توجه به اینکه کشورهای آسیایی و مخصوصا چین، فرمانروای این گونه ارزها شده اند، زمان آن رسیده تا سرمایه گذارانی که از این سیستم برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند وارد حوزه معدن شوند و در کنفرانس سرمایه‌گذاری معدن در سنگاپور شرکت کنند. 

 پول‌های رمزنگاری شده از جمله بیت کوین می‌توانند فواید بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن به همراه داشته باشند اما به هیچ عنوان نمی‌توان آنها را بدون اشکال دانست و با چالش هایی نیز همراه هستند. به همین دلیل کنفرانس سرمایه‌گذاری معدن آسیا توجه خاصی به این مقوله خواهد داشت و از کارشناسان این حوزه برای صحبت و برگزاری کلاس دعوت به عمل آمده است. 

 نگاهی به کنفرانس معدنی سال 2017

 سال گذشته، کنفرانس سرمایه‌گذاری معدن توانست 300 نفر را از تامین‌کنندگان تجهیزات و سرمایه‌گذاران گردهم آورد. در این کنفرانس برخی از مهم‌ترین مسائل روز معدن در شرق آسیا مورد بررسی قرار گرفت و نزدیک به 60 درصد از نمایندگی‌های این منطقه نیز در آن حضور داشتند. همچنین در این کنفرانس کشورهای مغولستان، هند و استرالیا نیز صنایع معدنی خود را معرفی کرده و چشم‌انداز این حوزه را در این منطقه‌ها به نمایش گذاشتند که با استقبال خوبی همراه شد. 

 از نکات بسیار بارزی که در کنفرانس سال گذشته مورد توجه بسیاری قرار گرفت برگزاری چند جلسه برای از بین بردن تفاوت‌های جنسیتی در حوزه معدن بود. در همین قالب، یک روز تمام از کنفرانس به حضور زنان در حوزه معدن مربوط می‌شد. در این زمینه چند شرکت که پیش از این در مورد تفاوت جنسیتی فعالیت‌های مثبتی داشتند، برنامه و فعالیت‌های خود را معرفی کردند و همچنین زنان معدن کار از کشورهای استرالیا، اندونزی، چین و فیلیپین نیز تجربیات خود را از کار در معدن بیان نمودند. این قسمت بسیار مورد توجه قرار گرفت و ممکن است در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری آن باشیم. 

 کنفرانس سرمایه‌گذاری معدن آسیا بخشی از مجموعه کنفرانس‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری معدن هستند. تا امروز در 9 کشور دنیا از جمله، سنگاپور، بوتسوآنا، نیجریه، آلمان، هند، چین، عمان، انگلستان و پاناما برگزار شده و در سال 2018 نیز در کشورهای غنا، امارات متحده عربی، ایران و کانادا شاهد برگزاری آن خواهیم بود. 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد