سایر عناصر و مواد

واحد فرآوری سیلیس نهبندان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

واحد فرآوری سیلیس نهبندان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
پایگاه خبری معدن نیوز- فرماندار نهبندان از شتاب گرفتن عملیات اجرایی واحد فرآوری سیلیس این شهرستان خبر داد و گفت: این واحد تا پایان امسال به بهره برداری کامل می رسد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، اصغر نظافت افزود: با بهره برداری از واحد فرآوری سیلیس نهبندان زمینه اشتغال ٥٥ نفر فراهم می شود.
وی بیان کرد: تاکنون 60 میلیارد ریال برای ساخت این واحد هزینه شده و با پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات دیگر از محل تفاهم چهار جانبه بانک، بنیاد علوی، استانداری و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری روند تکمیل شتاب گرفت.
واحد فرآوری سیلیس نهبندان با سرمایه 80 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ٧٠ نفر در کارخانه و معادن وابسته در روستای دهسلم واقع در ٧٥ کیلومتری غرب نهبندان و جوار معادن سیلیس این شهرستان در دست احداث است.
فرماندار نهبندان ادامه داد: ٧٠ درصد تجهیزات این واحد فرآوری نصب شده که مابقی تجهیزات نیز بارگیری شده و طی هفته آینده نصب خواهد شد.
وی با بیان اینکه دولت آماده هر گونه همکاری با سرمایه گذاران متقاضی در این بخش در شهرستان است گفت: تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان نهبندان موظف شده اند با سرمایه گذارانی که مواد معدنی استخراج شده را در شهرستان بصورت فرآوری شده به مرحله تولید می رسانند و از خام فروشی پرهیز می کنند، با جدیت همکاری کنند.
احداث واحدهای تولید کریستال و نانو سیلیس از دیگر مراحل واحد فرآوری سیلیس دهسلم است.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد