بورس

بورس تهران در هفته گذشته سبز پوش شد

بورس تهران در هفته گذشته سبز پوش شد
معدن نیوز - در هفته ای که گذشت ۱۰۹ هزار خریدار در ۳۹۸ هزار دفعه معاملات خود را به سرانجام رساندند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ملایی کارگزار بورس درباره رونق بازار در هفته گذشته گفت: بازار با ورود پول و حجم خوب تقاضا روبرو بوده و اکثر صنعت‌ها و نمادها با رشد قیمتی روبرو بوده اند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل رونق بورس الزام صندوق‌ها به کاهش سود اوراق با درآمد ثابت بود که سبب ورود نقدینگی به بازار شده است.
ملایی افزود: دلیل دیگر رشد بورس گزارش‌های خوبی است که از شرکت‌ها رسیده و همچنین رشد قیمت‌های جهانی که در کامودیتی‌ها اتفاق افتاده است.
وی گفت: اینها همه دست به دست هم دادند و رشد بازار سرمایه را رقم زدند.
کمبود نقدینگی که مهمترین دغدغه فعالان بازار سرمایه بود با اعمال سیاست‌های اقتصادی دولت مثل کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و با حرکت آرام نقدینگی به سمت بازار سرمایه در حال جبران شدن است.
احمدی کارگزار بورس در این باره به خبرنگار ما گفت: اتفاق خوبی که برای بازار سرمایه افتاده است این بوده که نقدینگی وارد سهام بزرگ بازار سرمایه شده است.
وی ادامه داد: چون سهام بزرگ بازار سرمایه بر روی شاخص تأثیر زیادی دارند و مدت‌ها بود که در حال رکود بودند رشد آنها تأثیر بسزایی روی شاخص‌ها و کلیت بازار داشته است.
در هفته گذشته همایشی با عنوان باید و نبایدهای معاملات الگوریتمی در دانشگاه تهران برگزار شد اما معاملات الگوریتمی چیست؟
مقدم کارشناس بورس درباره معاملات الگوریتمی گفت: خرید و فروش هایی که از طریق سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود را معاملات الگوریتمی می‌گویند و همچنین این معاملات فرآیندی است که پشت آن تفکر و ایده ای وجود دارد.
معاملات الگوریتمی به عنوان ابزاری نوین در تسریع معاملات به سرمایه گذاران کمک می‌کند.
شمس کارشناس بورس در این خصوص گفت: نقش فرد در معاملات کم می‌شود و همچنین خطای انسانی در انجام معاملات کاهش پیدا می‌کند.
ارائه بودجه 97 به مجلس در هفته گذشته هم تأثیر قابل توجهی بر بازار سرمایه داشت.
در بودجه سال آینده شرکت‌های بورسی که از محل تجدید ارزیابی‌ها افزایش سرمایه بدهند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود. این خبر باعث شده کارشناسان روزهای پر رونقی را برای بازار سرمایه پیش بینی کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد