سنگ آهن و ذغال سنگ

سرقینی خبر داد:

از سال آینده از صادرات سنگ آهن خام عوارض ۱۰ درصدی اخذ می گردد

از سال آینده از صادرات سنگ آهن خام عوارض ۱۰ درصدی اخذ می گردد
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از اخذ عوارض ۱۰ درصدی از سال آینده از صادرات سنگ آهن خام خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید 66 میلیون تن به تولیدات زنجیره فولاد افزوده شده است و این تولیدات به 189 میلیون تن رسیده که شامل کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و نورد است.

جعفر سرقینی با بیان اینکه اگر با این آهنگ پیش برویم به ظرفیت هدف گذاری شده در چشم انداز توسعه خواهیم رسید افزود: در 20 استان 112 میلیون تن ظرفیت در حال اجرای زنجیره فولاد کشور وجود دارد.

 وی تصریح کرد: تفویض 60 درصد اختیارات شورای عالی معادن به استانها یک ماه قبل تصویب شد و بناست 2 مرحله دیگر تفویض اختیار به استانها داشته باشیم. 

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه استان از جمله استانهای کرمان، آذربایجان شرقی و اصفهان تشکیل شورای معادن را پیگیری می کردند و پرچمدار تشکیل شورای معادن استانها بودند.

وی افزود: استان هایی از جمله کرمان در تفویض اختیارات پیشتاز خواهد بود و تفویض اختیارات به استانها احتمالا بصورت یکسان داده نمی شود و برخی استانها سهم بیشتری می برند.

سرقینی عنوان کرد: توسعه بخش معدن استان کرمان مدیون شرکت های گل گهر سیرجان و میدکو است و طرح جامع زغالسنگ در حال بازنگری است.
وی با اشاره به اینکه تولید مس کاتد پایین آمده و به حدود 15 هزار تن رسیده است گفت: مس محتوای تولید، 35 درصد افزایش تولید داشته است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از سال آینده 10 درصد از صادرات سنگ آهن خام عوارض دریافت می کنیم.
در نخستین نشست مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان کرمان سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس خانه معدن ایران، ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی، رئیس کمیسیون معدن در مجلس شورای اسلامی، نماینده های مردم کرمان و راور، سیرجان و بردسیر، شهربابک، رفسنجان و انار در خانه ملت و سایر مدیران دستگاه های اجرایی، مدیران بخش خصوصی استان کرمان، معاون قضایی دادگستری کل استان تهران و ریاست صنایع معدنی گل گهر سیرجان حضور داشتند.
استان کرمان بهشت معادن ایران نام گرفته و رگه های مختلف معدنی در این استان وجود دارد.
بیشتر تولیدات معدنی این استان مس، زنجیره فولاد و ذغالسنگ است در دولت تدبیر و امید نیز که این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی شناخته شد توجه ویژه ای به بحث معدن در این استان می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد