گفتگو، یادداشت و نشست خبری

نورد اروند و آلومینیوم کاوه خوزستان آماده افتتاح به دست معاون اول رئیس جمهور/ پیشرفت فیزیکی طرح توسعه فولاد کاوه جنوب به ۴۵ درصد رسید

نورد اروند و آلومینیوم کاوه خوزستان آماده افتتاح به دست معاون اول رئیس جمهور/ پیشرفت فیزیکی طرح توسعه فولاد کاوه جنوب به ۴۵ درصد رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس از ۷ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرای این هلدینگ خبر داد.
  بزرگنمايي:

محمد اتابک، مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس در گفت و گو با خبرنگار معدن نیوز با اعلام این خبر و در تشریح فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس ازجمله هلدینگ هایی است که شرکت های سیمانی، فولادی، معدنی و آلومینیومی را تحت اختیار دارد و بخشی از فعالیت های آن نیز فعالیت های خدمات فنی مهندسی است که حتی یکی از دفتر آن در خارج از کشور مستقر بوده و کار صادرات خدمات فنی و مهندسی را انجام می دهد.

وی افزود: فعالیت هلدینگ در حوزه فولاد به گونه ای است که از معدن کار خود را آغاز کرده و تا نورد ادامه می یابد. برای نمونه در بخش معدن و صنایع بالادستی، شرکت فولاد شرق کاوه که یکی از شرکت های تابعه هلدینگ است کنسانتره سازی خود را در سنگان دارد و همین طور گندله سازی 5 میلیون تنی را در این منطقه خواهیم داشت. علاوه بر این در قسمت محصولات میانی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را داریم.

تابک خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت، فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بهترین های تولید فولاد در کشور است که از دو واحد 925 هزار تنی آهن اسفنجی و یک واحد 1.2 میلیون تنی شمش تشکیل شده است. همچنین شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در طرح توسعه خود یک واحد 1.2 میلیون تنی دیگر را طرح ریزی کرده و در دست اجرا دارد که تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: هلدینگ کاوه پارس در حوزه نورد طرح 600 هزار تنی اروند را داریم که به مرحله بهره برداری رسیده و به زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می گردد.

مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس درخصوص سایر فعالیت های شرکت نیز به خبرنگار معدن نیوز گفت: در بخش آلومینیوم، طرح آلومینیوم خوزستان را در دست داریم که این طرح هم به مرحله بهره برداری رسیده و امیدواریم همزمان با افتتاح واحد نورد، این پروژه نیز افتتاح گردد.

وی در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که بعد از اجرای کامل طرح های در دست اجرا که ارزش آنها بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان است، این هلدینگ یکی از 10 شرکت برتر معدنی خاورمیانه گردد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد