گفتگو، یادداشت و نشست خبری

ورق خودرو تا پایان سال به تولید ۸۰ هزار تن می رسد/ مسئولان در تصمیم تعرفه ای تجدید نظر کنند

ورق خودرو تا پایان سال به تولید ۸۰ هزار تن می رسد/ مسئولان در تصمیم تعرفه ای تجدید نظر کنند
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با تشریح فعالیت های این شرکت از برنامه های تولید در سال جاری و افزایش سهم خود در بازار داخلی گفت.
  بزرگنمايي:

اصغر اسماعیلی، مدیرعامل ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار معدن نیوز با اشاره به نوع فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در حوزه تولید محصولات فولاد و به طور ویژه ورق های گالوانیزه مورد مصرف در صنایع خودروسازی فعال است.

وی افزود: از سال 93 تا کنون رشد خوبی را در تولید محصول داشتیم و در سال 93 به تولید 10 هزار تن رسیدیم اما در سال 94 تولید را افزایش داده و به سالانه 43 هزار تن رساندیم. در نهایت نیز در سال گذشته با 25 درصد رشد، تولید 54 هزار تن شد.

اسماعیلی اظهار داشت: امسال با برنامه هایی که با بخش خودروسازی کشور ازجمله مجموعه ساپکو و ایران خودرو داشتیم تولید را مجددا افزایش داده و انتظار داریم با رشد نزدیک به 50 درصد تا پایان سال به 80 هزار تن تولید برسیم.

وی اظهار داشت: تولیدات شرکت بیشتر شامل محصولات داخلی بدنه می شود و در سال جاری در مذاکرتی که با تامین کنندگان خارجی داشتیم اصلاحاتی را در خط تولید انجام داده و در دستگاه ها تجدید نظرهایی را اعمال کردیم. همچنین انتقال دانش فنی تولید محصول بدنه خودرو را در برنامه ها داریم و مذاکرات فنی آن انجام شده و انتظار می رود کمتر از یک ماه آینده، آنرا به قرارداد رسانده و در نهایت کمتر از یک سال آینده این خط را به تولید برسانیم.

مدیرعامل ورق خودرو تصریح کرد: در گریدهای جدیدی که در قرارداد پژو با ایران خودرو وجود دارد و شامل فولادهای آلیاژی می باشد نیز ورود خواهیم کرد. علاوه بر تولید محصولات خودرویی، تولید گالوانیزه کامرشیال و تجاری را نیز داریم و حتی بخشی از سهم بازار در اختیار ماست.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که تاثیر کاهش تعرفه ها بر صنعت فولاد داخلی چه خواهد بود گفت: کاهش نرخ تعرفه اثرات منفی را بر تولید خواهد داشت چون اگر محصولات وارداتی که قابلیت تولید آنها در کشور وجوود دارد با قیمت های پایین تر از هزینه تمام شده وارد گردد، سبب خواهد شد محصولات وارداتی بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص داده و این موضوع مانعی برای تولید و داخلی و افزایش آن محسوب می شود. انتظار این است که مسئولین این مسئله را مورد توجه قرار داده و این تصمیم را مورد بازنگری قرار دهند و نرخ تعرفه را دوباره اصلاح نمایند.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد