بانک و بیمه

شعبه بانکی ایران به زودی در آلمان و اتریش تاسیس می شود

شعبه بانکی ایران به زودی در آلمان و اتریش تاسیس می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در حاشیه مجمع تجاری وین گفت: شعبه بانکی ایران اوایل سال ۲۰۱۸ در آلمان و پس از آن در اتریش تاسیس می شود و بسیاری از مشکلات بانکی در روابط تجاری حل خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز `بهمن عشقی` در حاشیه مجمع تجاری مشترک اتاق های بازرگانی تهران و وین در خصوص حل برخی مشکلات بانکی برای تسهیل روابط تجاری گفت: پیشنهاد مشخص ما در این ارتباط تاسیس شعبه بانک ایرانی است که در مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان در دست اقدام است؛ این پیشنهاد خیلی مورد استقبال مقام های اقتصادی از جمله رئیس سنای این ایالت قرار گرفت و این راه خوبی است که کمتر درگیر مناسبات درون بانکی اتحادیه اروپا باشیم.
وی گفت: شعبه بانکی در اوایل سال آینده میلادی در بایرن تاسیس می شود و انشاله شعبه بعدی در اتریش خواهد بود و بنابراین گرفتاری های تجاری در مناسبات بانکی بطور یکجا حل خواهد شد.
عشقی در خصوص سفر هفته جاری هیات تجاری اتاق تهران به اسلواکی و اتریش گفت: در براتیسلاوا (اسلواکی) و سن پولتن (مرکز استان اتریش سفلی) نشست های خوبی برگزار کردیم و با اتاق بازرگانی اتریش سفلی بخوبی آشنا شدیم و فتح باب خوبی شد.
وی خاطر نشان کرد: با اتاق وین هم که از قبل کار را شروع کرده ایم؛ یکی از امیدوارکننده ترین فضاها در همکاری با غربی ها کار با اتریش و بخصوص وینی هاست ؛ هم کار آموزشی را در حوزه آموزش مهارت های دوگانه شروع کرده ایم و هم در حوزه تبادل هیات ها و سیاهه ای از مسائل را آماده کرده ایم که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
عشقی تاکید کرد: صرفنظر از اینکه چه اتفاقاتی در مناسبات ایران و آمریکا می افتد، آینده روابطمان با اتریش بسیار خوب است و اتریش به نسبت سایر کشورهای اروپایی قابل اعتمادتر است.
به گزارش ایرنا، دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در سخنرانی خود در آغاز نشست مشترک اتاق های وین و تهران نیز گفت: اقداماتی که برای احیای روابط اقتصادی با اتریش صورت گرفته به اعتقاد کارشناسان در اتاق بازرگانی تهران، نمونه بسیار موفقی از بازگشت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به جامعه جهانی است.
وی افزود: اتریش را دروازه ورودمان به اروپای مرکزی و غربی می دانیم. حسن روابط دوجانبه در خلال مناسبات 160 ساله دو کشور پیشینه ای را ایجاد کرده که این پیشینه موتور محرک فعالیتمان در آینده است. حضور اتاق بازرگانی تهران در مراسم امروز که چندمین نشست مشترک است، نمایانگر تلاش برای حفظ دروازه ایجاد شده است.
دبیرکل اتاق تهران افزود: با اتاق بازرگانی اتریش نه تنها در تبادل هیات های تجاری بلکه در زمینه موفقی مثل آموزش همکاری کرده ایم. اتاق بازرگانی اتریش تنها اتاقی در جهان است که صاحب یک سازمان آموزشی پیشرفته است و امروز اتاق بازرگانی تهران این افتخار را دارد که به عنوان همکار این سازمان دوره های آموزشی مختلفی را در تهران برگزار می کند و امروز تلاش های مشترک منجر به توافقنامه ای برای ایجاد یک نمونه آزمایشی مشخص در تهران شده است که دو طرف به یک زبان مشترک می رساند.
وی گفت: در اتاق های بازرگانی تهران و وین تلاش خواهیم کرد که زمینه ارتباط اعضایمان را فراهم کنیم؛ البته ارتباط اعضا در آینده مشکلات اجرایی هم خواهد داشت که تلاش خواهیم کرد این مشکلات اجرایی را مورد به مورد حل کنیم.
دبیرکل اتاق بازرگانی تهران افزود: حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در نشست امروز به عنوان دیپلماتی که قائل به اولویت اقتصادی است و تلاش ایشان برای رفع موانع حتما دلگرمی دو چندانی را برای ما و اتاق بازرگانی وین ایجاد خواهد که به آینده بیشتر امیدوار باشیم.
وی در پایان گفت: اگر به دنبال روابط ممتد و عمیق اقتصادی هستیم، این میسر نمی شود مگر با سرمایه گذاری مشترک ؛ ظرفیت اقتصادی عظیمی در ایران وجود دارد و من از اینجا آمادگی اتاق بازرگانی تهران را اعلام می کنم تا در قالب تلاش مشترک بتوانیم زمینه انتقال سرمایه ، فناوری ، دانش فنی و ظرفیت مدیریت را به ایران فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، در نشست مشترک امروز (پنجشنبه) اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران و اتاق بازرگانی وین، دو طرف زمینه های همکاری بیشتر و توسعه روابط تجاری را مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش ، هیات تجاری اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن تهران به سرپرستی بهمن عشقی دبیر کل اتاق تهران و همراهی 36 تن از نمایندگان شرکتهای ایرانی، روز پنجشنبه در نشست مشترک اتاق های بازرگانی وین و تهران در شهر وین شرکت کرد. هدف از سفر این هیات به اتریش، آشنایی و برقراری ارتباطات کاری بیشتر بین شرکت های استان تهران با استان های وین و اتریش سفلی است. این هیات پیش از اتریش در سفر روز دوشنبه به اسلواکی نیز زمینه های ارتقای روابط تجاری با آن کشور را بررسی کرده بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد