فولاد و آهن

افزایش منطقی قیمت سبب بقای صنعت فولاد است

افزایش منطقی قیمت سبب بقای صنعت فولاد است
پایگاه خبری معدن نیوز- واحدها در چند سال گذشته گاهی محصول خود را زیر قیمت تمام شده می فروختند، بنابراین افزایش معقول و منطقی قیمت برای بقای صنعت فولاد کشور مفید است.
  بزرگنمايي:

جعفر سرقینی، معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت فولاد و محصولات سنگ آهن همواره تحت تاثیر بازارهای جهانی، عرضه و تقاضا و بهای تمام شده است و در چند سال گذشته قیمت فولاد به دلیل رکود حاکم بر بازار، افزایش تولید جهانی و کاهش تقاضا برای این محصول روندی نزولی به خود گرفت که زیان‌های زیادی برای شرکت‌های فولادی ایران و جهان به همراه داشت.

به گفته این مسئول، افزایش تقاضای فولاد، اعلام چین مبنی بر کاهش تولید این محصول از اواخر سال گذشته و افزایش قیمت نهاده‌های تاثیرگذار بر بهای تمام شده مانند الکترود گرافیتی، نسوزها و فروآلیاژها، از دلایل این افزایش قیمت بود که در ایران مسائل روانی بازار نیز بر این موضوع تاثیر گذاشت.

وی بیان داشت: افزایش صادرات فولاد کشور تاثیرگذاری بسیار اندکی بر افزایش قیمت آن دارد و به دلیل نبود تقاضای مناسب در داخل کشور، با برنامه ریزی انجام شده واحدهای تولیدی به سمت صادرات هدایت شدند و با شناسایی بازارهای هدف صادرات خود را افزایش دادند که این موضوع نیز هر چند بسیار اندک بر افزایش قیمت ها تاثیرگذار بوده است.

سرقینی اضافه کرد: قیمت ها در 2 ماه گذشته سیر نزولی به خود گرفته و متناسب تر شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: استمرار قیمت واقعی با متناسب کردن عرضه و تقاضا و رونق بازار مسکن، افزایش بودجه طرح‌های عمرانی، افزایش صادرات، نوسازی بافت‌های فرسوده و رونق صنایع پایین دستی مسیر است.
وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمک دستگاه‌های ذیربط قیمت‌ها را رصد می‌کند و با برگزاری جلسات با ذی ‌نفعان (تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در زنجیره فولاد) اقدام های لازم را برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در حیطه اختیارات خود انجام می‌دهد.
مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو چندی پیش اعلام کرد: زنجیره فولاد در نیمه نخست امسال بیش از چهار میلیون تن صادرات داشت که انتظار می رود تا پایان سال حجم صادرات فولاد به مرز 10 میلیون تن افزایش یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد