اکتشاف و ماشین آلات

تحقق ۴۰ درصد برنامه های مجتمع طلای زرشوران در سال ۹۶

تحقق ۴۰ درصد برنامه های مجتمع طلای زرشوران در سال ۹۶
پایگاه خبری معدن نیوز- برنامه مجتمع طلای زرشوران در سال ۹۶ تولید یک هزار کیلوگرم شمش طلا است و تاکنون ۴۰ درصد از برنامه های امسال آن محقق شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دکتر مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو در جلسه بررسی عملکرد طلای زرشوران از افزایش ذخیره طلا در این محدوده خبر داد و گفت: میزان تولید طلا طی یک ماه اخیر از مرز 100 کیلوگرم گذشت.

وی افزود: کارخانه زرشوران در دوران تحریم و بدون بهرمندی از تکنولوژی های خارجی آغاز به کار کرد و خوشبختانه با توجه به آمارهای اعلام شده به خصوص در زمینه میزان تولید طلا، پیشرفت هایی را در این مجموعه شاهد هستیم.

 رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه افزایش ذخیره طلای زرشوران، این مجموعه را در رده معادن با کلاس جهانی قرار داد عنوان کرد: سال گذشته مواد پشت کارخانه تا فرصت استخراج، یک ماه بود اما اکنون این بازه زمانی تا 11 ماه افزایش یافته است.

کرباسیان همچنین از اجرای برنامه فاز دوم فرآوری طلا در این محدوده معدنی سخن گفت و تصریح کرد: تحقق این موضوع، افزایش اشتغال را به همراه خواهد داشت و باید توجه داشت میزان اشتغالزایی در صنایع پایین دستی بسیار بالاتر از اشتغال مستقیم است.

وی از بهسازی جاده دندی - زنجان با همکاری ایمیدرو و وزارت راه خبر داد و افزود: پیشنهاد می شود مجموعه طلای زرشوران با کمک مسئولان محلی، در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در شهرستان تکاب ورود کند و در این زمینه ایمیدرو آمادگی دارد تا مساعدت های لازم را انجام دهد.

در ادامه روانبخش امیری مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران نیز گفت: عملیات معدنکاری در زرشوران از سال 93 آغاز شد و روند تولید ماده معدنی از مهرماه شروع شده است.

وی افزود: میزان ذخیره زمین شناسی حدود 26 میلیون تن کانسنگ در رده یک، برآورد شده است و 2 ماه از آغاز فعالیت پیمانکار جدید می گذرد.

امیری با بیان اینکه رفع مشکلات مربوط به جاده معدن در دست اقدام است تصریح کرد: برنامه ما در سال 96 تولید یک هزار کیلوگرم شمش طلا است و تاکنون 40 درصد از برنامه های امسال ما محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران اعلام کرد: تناژ مصرفی کارخانه 107 تن کانسنگ طلا و ظرفیت تولید سالانه طراحی 2000 کیلوگرم است.

وی در پایان تاکید کرد: طلای زرشوران به لحاظ برنامه ریزی ها و دستیابی به هدفگذاری ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد