سنگ آهن و ذغال سنگ

دو طرح توسعه ای با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال در چادرملو عملیاتی می شود/ تولید شمش فولاد ۳۰۰ هزار تن می شود

دو طرح توسعه ای با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال در چادرملو عملیاتی می شود/ تولید شمش فولاد ۳۰۰ هزار تن می شود
پایگاخ خبری معدن نیوز- چادرملو دو طرح توسعه یکی گندله سازی به ظرفیت ۴ میلیون تن و دیگری دو خط نورد ۵۵۰ هزار تنی را در دستور کار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز مهندس محمود مصری نژاد مدیر مجتمع صنعتی چادرملو از پیش بینی سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی شرکت معدنی صنعتی چادرملو در 2 طرح توسعه این شرکت خبر داد و گفت: طرح احداث کارخانه گندله سازی جدید با ظرفیت 4 میلیون تن در سال در دستور کار است و موارد فنی مربوط به این پروژه در حال تکوین بوده و در حال اخذ مجوز از ادرات و ارگان های مرتبط از یکسو و جذب سرمایه خارجی برای شروع عملیات می باشیم.

وی گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر 7 هزار و 177میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده که در صورت توفیق در جذب فاینانس، این پروژه در بازه زمانی 4 ساله اجرا خواهد شد.

مصری نژاد همچنین اجرای طرح احداث دو واحد نورد 550 هزار تنی( جمعا یک میلیون و 100 هزار تن) در سال را از دیگر برنامه های این شرکت عنوان کرد و افزود: ساخت این واحد فولادی نیز با پیش بینی سرمایه گذاری 2 هزار و 646 میلیارد ریال در دست مطالعه می باشد و برای تامین نقدینگی اجرای این طرح هم، استفاده از منابع داخلی شرکت و سایر منابع، پیش بینی گردیده است و طبق برنامه ریزی های اولیه، این طرح در بازه زمانی 3 ساله اجرا خواهد شد.

مدیر مجتمع صنعتی اردکان در ادامه این گفت و گو از پیشرفت 83 درصدی پروژه کارخانه احیا مستقیم چادرملو در مجاورت کارخانه شمش فولاد این مجتمع خبر داد و گفت: عملیات مربوط به کارخانه احیای مستقیم چادرملو بعنوان یکی از پروژه های عظیم ملی با ساختاری بی نظیر ، با تلاش و همت همکاران زحمتکش و خردمند، ماههای انتهایی نصب را پشت سر می گذارد.

وی افزود: با ساخت این واحد، آهن اسفنجی به طور مستقیم و قبل از سرد شدن وارد کوره های ذوب می گردد که با این روش تولید، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب و برق می شود . ظرفیت تولید این واحد سالیانه 1 میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی است و امیدواریم ساخت این واحد را تا پایان امسال به اتمام برسانیم.

وی اظهار امید واری کرد تا نیمه اول سال 97 بهره برداری از این واحد نیز اغاز گردد.

مصری نژاد در مورد فعالیت کارخانه تولید شمش فولاد چادرملو نیز گفت: خوشبختانه تولید شمش در مجتمع فولاد چادر ملو در حال افزایش است و امیدواریم تولید فراتر از میزان پیش بینی شده در برنامه تولید امسال را داشته باشیم. طبق پیش بینی های انجام شده در برنامه تولید امسال، قرار است 300 هزار تن شمش فولاد خام در این کارخانه تولید شود.

وی تصریح کرد: تولید شمش در حال حاضر در سه شیفت ادامه دارد و در همین دوران آموزشهای تئوری و عملی به دعوت شدگان بکار، که عمدتاً از جوانان بومی استان هستند، توسط کارشناسان مجرب حاضر در کارخانه در حال انجام میباشد.

 مدیر مجتمع صنعتی چادرملو همچنین در خصوص طرح شبکه فاضلاب اردکان گفت : اجرای این طرح به طول حدود 265 کیلومتر به اتمام رسیده و به تصفیه خانه فاضلاب اردکان متصل شده و بهره برداری از آن در بخشهایی که به شبکه وصل شده اند، اغاز شده است.

وی تاکید کرد: اجرای عملیات تصفیه خانه فاضلاب اردکان با استفاده از مدرن ترین طراحی ها و تجهیزات اروپایی، که در نوع خود بی نظیرند به اتمام رسیده و آماده بهره برداری کامل می باشد.

با افزایش میزان ورودی فاضلاب خام به این تصفیه خانه، قابلیت های درخشان خود در این صنعت را در معرض دید قرار خواهد داد و علاوه بر انجام تصفیه فاضلاب می تواند بعنوان مرجعی علمی و عملی جهت آموزش دانشجویان رشته های مختلف از جمله محیط زیست و آب و فاضلاب قرار گیرد.

در پایان این مصاحبه از غیبت چند روزه ایشان در محل کار که شایعه کناره گیری هم بدنبال داشت سوال شد که در پاسخ گفت: بدلیل نیاز به عمل جراحی و درمان بیماری ضرورتاً مدتی در بیمارستان بستری و تحت درمان بودم که خوشبختانه به خیر گذشته است. و انشالله با انرژی مضاعف و سلامتی کامل همچنان خدمتگذار خواهم بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد