اقتصاد و صنعت

حمایت از معادن کوچک به منزله حرکت در مسیر اشتغالزایی و حفظ محیط زیست است

حمایت از معادن کوچک به منزله حرکت در مسیر اشتغالزایی و حفظ محیط زیست است
پایگاه خبری معدن نیوز- معادن کشور گرفتاری های خاص خود را دارد و باوجود تمام این گرفتاری ها بخش معدن مظلوم واقع شده و اعتقاد این است که به جای تعطیل کردن معادن راهکارهایی برای تقویت آنها ارائه داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نادعلی اسماعیلی دهج، رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی افزود: 9 هزار معدن در سطح کشور وجود دارد که بخشی تعطیل است و در شرایط فعلی تنها پنج هزار معدن در کشور فعال است و بسیاری از این معادن مسئول فنی دارند.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان جوان است و اکنون حدود 36 هزار نفر عضو دارد که خیلی از کارهای غیرحاکمیتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به اینکه در خراسان شمالی نیز ظرفیت های خوبی به لحاظ معادن وجود دارد، افزود: امید است با حمایت ها از معدن این بخش به جایگاه واقعی خود در اقتصاد برسد.

اسماعیلی دهج درباره گلایه های معدن کاران از سخت گیری های منابع طبیعی برای فعالیت های این تولیدکنندگان گفت: منابع طبیعی گلایه دارد که تجهیزات معادن خوب و به روز نیست و به همین علت تخریب های عرصه های طبیعی زیاد است که در این زمینه باید تلاش شود تا تجهیزات معادن به روز شود تا تخریب کمتر شود.

اسماعیلی با بیان این که معادن کشور گرفتاری های خاص خود را دارد، گفت: با تمام این گرفتاری ها بخش معدن مظلوم واقع شده و معتقدم به جای تعطیل کردن معادن راهکارهایی برای تقویت معادن کشور ارائه دهیم.

وی خواستار راه اندازی معادن کوچک در استان ها شد و ادامه داد: با ایجاد و حمایت از معادن کوچک می توانیم در مسیر اشتغالزایی و حفظ محیط زیست حرکت کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد