بورس

شاخص بورس افزایشی شد/ فولاد مبارکه تاثیر منفی بر نماگر بورس داشت

شاخص بورس افزایشی شد/ فولاد مبارکه تاثیر منفی بر نماگر بورس داشت
پایگاه خبری معدن نیوز- امروز باوجود تقویت شاخص بورس تهران، نماد فولاد مبارکه جزو نمادهایی بود که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت همچنین در روز جاری نماد فولاد هرمزگان و ملی مس از سوی ناظر بازار بازگشایی شد و درمقابل نماد صنایع فولاد آلیاژی یزد متوقف شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملاتی پرحجم‌تر از روزهای گذشته بودند که گروه خودرویی‌ با گزارش‌ عملکرد شاهد اقبال خریداران حقیقی بود و علامت دهی مثبت را برای معامله‌گران صادر کرد. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 9 آذرماه 96 با افزایش 172 واحدی به رقم 87 هزار و 649 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 35 واحدی عدد 17 هزار و 475 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص سهام آزاد شناور، اما با افزایش 210 واحدی به رقم 94 هزار و 429 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز با افزایش 210 واحدی در حالی به رقم 61 هزار و 289 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 98 واحدی عدد 191 هزار و 781 واحد را برای خود ثبت کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش 3 واحدی به رقم 972 واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 83 واحد، ایران‌خودرو با 44 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 30 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس گذاشتند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 26 واحد، ارتباطات سیار ایران با 15 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 14 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 234 میلیارد تومان در حالی نمایش داده شد که در بازار نقد این بورس، ارزش معاملات تنها اندکی از 179 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 950 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 62 هزار و 277 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری پارس توشه، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی شازند، صنایع پتروشیمی زنجان، فولاد هرمزگان جنوب، فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع فولاد آلیاژی یزد، اوراق اجاره قطارهای مسافری و باری جوپار، بیمه آرمان متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 156 میلیون سهم بانک ملت به ارزش 15 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی روبه‌رو بود.

هم‌زمان بیش از 156 میلیون برگه اختیار فروش تبعی بانک ملت به ارزش بیش از 15 میلیارد تومان کد به کد شد.

در بانک انصار نیز امروز 70 میلیون سهم به ارزش کمتر از 14 میلیارد تومان با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده همراه بود.

همچنین کمتر از 16 میلیون سهم سرمایه‌گذاری بوعلی با ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و کمتر از 15 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.

در عین حال 12 میلیون سهم ریل‌سیر کوثر به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد و 8.5 میلیون سهم سیمان کرمان به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، اما بیش از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین 4.5 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی با پرحجم شدن معاملات سهام در برخی نمادهای معاملاتی به پیشرانی گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازها روبه‌رو بود که اغلب معاملات سهام در محدوده صفر تابلو یا همان قیمت پایانی نوسان کردند.

در این بین، بازارگردانی نوبتی در نمادهای شاخص‌ساز بازار باعث شده تا روند معاملات الگوریتمی با تعریف مشخصی از دامنه نوسان شاخص بورس بازدهی تثبیت‌شده‌ای را در کانال حرکتی فعلی نشان دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد