فولاد و آهن

از بازار الکترود گرافیتی چه خبر؟

از بازار الکترود گرافیتی چه خبر؟
پایگاه خبری معدن نیوز- صنعت الکترود گرافیتی در حال احیا تقاضا است چون چین در تلاش است تا صنایع آلاینده خود را برای کاهش آلودگی تعطیل نماید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز الکترود گرافیتی برای تولید فولاد در کوره های قوس الکتریکی ضروری است. در طول رکود، صنعت الکترود شاهد تحکیم و ثبات بود. قیمت کک سوزنی که یک ماده اولیه در تولید الکترود است رو به افزایش است.

 تقاضا برای الکترود گرافیتی همچنان رو به بالاست و دلایل این افزایش را بدین گونه می توان توضیح داد:

 1- مبارزه چین با آلودگی. برای جلوگیری از آلودگی چین شروع به تعطیلی کارخانه های آلاینده فولاد و ظرفیت های الکترود گرافیتی کرده است.

 2- تثبیت صنعت الکترود گرافیتی و افزایش قیمت کک سوزنی، بهای الکترود گرافیتی را افزایش داده و قیمت تمام شده تولید فولاد در کوره های قوس الکتریکی را زیاد می کند. 1.7 تا 1.8 کیلوگرم الکترود گرافیتی برای تولید یک تن فولاد مورد نیاز است.

 3- HEG هند، بزرگترین تولیدکننده الکترود گرافیتی هند، تصمیم گرفته قیمت های خود در قراردادهای بلندمدت را برای سال آینده تمدید نماید و تنها قراردادهای ماهانه را می پذیرد.

4- قیمت در هند برای الکترود گرافیتی در محدوده 1230 دلار در هر تن است.

5- HEG ظرفیت تولید 84 هزار تن در سال را دارد که از میزان کل فروش، 70 تا 75 درصد قراردادهای بلندمدت است و عموما از ژانویه تا دسامبر شروع می شود.

6- قیمت الکترود گرافیتی در ژاپن به ویژه در سایزهای کوچک تر نیز که به طور عمده در چین تولید می شود افزایش یافته اما فولادسازان ژاپنی مواد مورد نیاز خود را با قیمت بالاتری دریافت می کنند. فولادسازان الکترود گرافیتی ژاپنی می گویند، الکترود با کیفیت بالا در شرایط مطلوب تر از تولیدات ژاپنی قرار دارد.

 7- فولادسازان کوره قوس الکتریکی در تایلند گفته اند مشکل عرضه الکترود گرافیتی احتمالا تا پایان سال 2018 ادامه یابد.

 8- یکی از تولیدکنندگان کوره قوس الکتریکی ویتنام هم گفته، قیمت الکترود گرافیتی به ویژه برای خریداران لحظه ای در حال حرکت رو به بالاست. این تولیدکننده گفته الکترود را به صورت طولانی مدت خریداری می کنیم و قیمت ها برای مدت یک سال برایمان ثابت است. احتمال می رود که قیمت ها برای اوایل سال 2018 تعدیل شود.

 9- افزایش تولید در اتحادیه اروپا و آمریکا برای تقاضای الکترود گرافیتی خوب است. تعطیلی ظرفیت ها در چین برای مقابله با آلودگی منجر به افزایش تولید فولاد در اتحادیه اروپا و آمریکا شده است. اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2016 به ترتیب 39.7 درصد و 67 درصد از کل تولید خود را به روش قوس الکتریکی تولید کردند. بنابراین بر این اساس افزایش تولید فولاد در اتحادیه اروپا ئ آمریکا باعث افزایش تقاضا برای الکترود گرافیتی شده چون قوس الکتریکی در تولید فولاد در این کشورها غالب است.

 10- تولیدکننده اصلی هند گفته، با توجه به اصلاحات مربوط به عرضه، عرضه الکترود به علت کم شدن میزان تولید کربن و همچنین کم بودن کک سوزنی کاهشی است. این تولیدکننده پیش بینی کرده احتمالا این وضعیت در سال 2018 تداوم یابد مگر اینکه چین تولید الکترود را اصلاح نماید یا شرکت های تولیدکننده الکترود گرافیتی احیا شوند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد