سیمان و مصالح

رئیس سازمان صمت استان فارس خبر داد؛

افتتاح کارخانه سیمان نی ریز و ذوب اهن پاسارگاد در دهه فجر/ بیش از معدن در استان فارس موجود است

افتتاح کارخانه سیمان نی ریز و ذوب اهن پاسارگاد در دهه فجر/ بیش از  معدن در استان فارس موجود است
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد: بیش از ۵۸۰ معدن در این استان موجود است و برای هشت هزار نیرو اشتغالزایی کرده است و افزون بر این هم اکنون ۱۰ کارخانه سیمان با ظرفیت هفت میلیون تن در حوزه فرآوری معادن فعالیت دارد و در دهه فجر امسال نیز کارخانه سیمان نی ریز نیز افتتاح خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی همتی گفت: بیش از 250 واحد صنعتی، معدنی و صنفی کوچک و بزرگ امسال افتتاح شده یا می شود. امسال 210 هزار میلیارد ریال طرح و پروژه با ظرفیت اشتغال زایی سه هزار و 700 نفر افتتاح می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در همایش تولید ملی، شبکه توزیع، فرصت ها، چالش های پیش رو، در شیراز بیان داشت: در دهه فجر امسال، طرح هایی از جمله کربنات سدیم (معادن نمک و سلیس )در فیروزآباد با ظرفیت اشتغالزایی برای یک هزار نفر و ذوب آهن پاسارگاد با سرمایه گذاری 2 هزار و 700 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر افتتاح خواهند شد.

وی افزود: در حوزه فعالیت های صنعتی هم اینک بیش از چهار هزار و 300 واحد اشتغالزا در استان فارس فعال است و در حوزه واحدهای صنفی نیز که شمار آنها 164هزار واحد است، برای یک تا 100نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گفته همتی از مجموع 164هزار واحد صنفی موجود در استان فارس برای 143هزار واحد، پروانه صنفی صادر شده و تا پایان سال 97 برای مابقی این واحد ها پروانه صادر خواهد شد.

همتی بیان کرد: واحد تولیدی کاشی و سرامیک پاسارگاد هم با بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال برای 2 هزار نفر در این استان در حال فعالیت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استان فارس با سهم 2 درصد از صادرات کشور موفق به یک هزار و 303 میلیون دلار صادرات شده، وی ادامه داد: با تمام گرفتاری ها بازار در آرامش در حال کار است، دغدغه های بازار را می دانیم و امیدواریم به زودی گشایشی حاصل شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد