معدن

تقدیر از ۱۶ اثر مستند با موضوع معدن و صنایع معدنی در "سینما حقیقت"/ فیلم مستند به عنوان بازوی موثر توسعه در خدمت صنایع کشور است

تقدیر از ۱۶ اثر مستند با موضوع معدن و صنایع معدنی در "سینما حقیقت"/ فیلم مستند به عنوان بازوی موثر توسعه در خدمت صنایع کشور است
پایگاه خبری معدن نیوز- در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» از ۱۶ اثر مستند با موضوع معدن و صنایع معدنی تقدیر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شب گذشته مراسم تقدیر از 16 اثر برگزیده در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در بخش معدن و صنایع معدنی با حضور سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و دبیر این جشنواره برگزار شد.

در این مراسم محمد مهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت با بیان اینکه جشنواره فیلم مستند ایران تلاش می‌کند در حد یک جشنواره و ویترین، ارائه آثار باقی نماند و عامل محرک در تولید آثار مهم سینمای مستند باشد، اظهار کرد: هر سال در این جشنواره یک موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد که امسال مسأله معدن و صنایع معدنی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در جشنواره امسال با همکاری ایمیدرو واحدی برای ارتقا و تولید آثار مستند راه‌اندازی شده و از میان 40 مستند در بخش معدن و صنایع معدنی این واحد 16 فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرده است.

طباطبایی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه ایران یکی از 15 کشور صاحب معدن در جهان است، گفت: این در حالی است که تنها حدود 20 درصد از سرزمین ما تحت عملیات اکتشاف قرار گرفته است.

وی از نمایش حدود 200 فیلم در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت خبر داد که 56 فیلم از این تعداد از 33 کشور جهان و پنج قاره مختلف در این جشنواره حضور داشتند.

دبیر جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در پایان خاطرنشان کرد: فیلم مستند به عنوان بازوی مؤثر توسعه می‌تواند در خدمت صنایع کشور قرار بگیرد.

اسامی کارگردان های برگزیده:
شامل محمدرضا میرپویا، کامیار فاروغی، شهران باقری، رهبر قنبری، سعید ابراهیم زاده، فتح الله امیری، محمد عبدالهی، روح الله اکبری، محمد اسکندرزاده، منوچهر مشیری، یونس مقدم، محمدسعید محصصی، علی نیکوکار، پژمان مظاهری پور و عزت الله پروازه است.
در این مراسم، از برگزیدگان جشنواره توسط جمشید ملارحمان سرپرست هیات عامل ایمیدرو و سید محمد مهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره با اهدا لوح تقدیر شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد