گفتگو، یادداشت و نشست خبری

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز؛

نیاز ارزی فولادسازان به درستی برآورد نشده است/ شرایط تحریم نیاز ارزی فولادی ها را بالاتر برد/ تراز ارزی فولاد امسال منفی خواهد بود

نیاز ارزی فولادسازان به درستی برآورد نشده است/ شرایط تحریم نیاز ارزی فولادی ها را بالاتر برد/ تراز ارزی فولاد امسال منفی خواهد بود
پایگاه خبری معدن نیوز - نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه نیاز ارزی فولادسازان برای تداوم تولید و گذر از شرایط تحریم به درستی برآورد نشده است گفت: تراز ارزی و خالص ارزی فولادسازان با توجه به مسائل تحریم در سال جاری منفی خواهد بود.
  بزرگنمايي:

بهادر احرامیان در گفت و گو با معدن نیوز گفت: انتقاداتی که فولادسازان نسبت به تنظیم بازار و نحوه تدوین آیین نامه های ابلاغی و اجرای بخشنامه ها داشتند و نیز راهکارهای اصلاح آنها به اتاق بازرگانی ارجاع می شد تا از طریق اتاق به مراجع تصمیم گیری و سیاست گذاری منتقل گردد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اصلی ترین چالش فولادسازان در نیمه دوم سال جاری را که با آن مواجه خواهند بود صادرات و مشکلات بازگرداندن ارز حاصل از صادرات عنوان کرد و افزود: تصویر که از میزان ارزآوری صنعت فولاد بوده دارای اشتباه محاسباتی بود و این ایراد کارشناسی را می توان به آن گرفت.

وی تصریح کرد: در واقع نیاز ارزی فولادسازان برای تداوم تولید موجود و نیاز ارزی جهت ذخیره سازی ملزومات و مواد اولیه در شرایط تحریم و برای مدت دو سال به طور صحیح برآورد نشده است. همین امر سبب شد نیاز ارزی فولادسازان بالاتر برود.

احرامیان تاکید کرد: تراز ارزی و خالص ارزی که فولادسازان می توانند ارائه دهند با توجه به این مسائل در سال جاری منفی خواهد بود. یعنی صنعت فولاد با وجود آنکه صادرات خواهد داشت که البته این حجم نیز به واسطه تحریم های داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی است خالص نیاز ارزی آن چیزی حدود 2 تا 3 میلیارد دلار است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد