گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت ورق های پوششدار تاراز چهارمحال در گفت و گو با معدن نیوز؛

فاز دوم تاراز از گالوالوم به ورق های آلومینایز تغییر محصول می دهد/ کشور ظرف ۶ تا ۸ ماه آینده از واردات آلومینایز بی نیاز می شود

فاز دوم تاراز از گالوالوم به ورق های آلومینایز تغییر محصول می دهد/ کشور ظرف ۶ تا ۸ ماه آینده از واردات آلومینایز بی نیاز می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت ورق های پوششها تاراز چهارمحال از راه اندازی فاز دوم کارخانه با هدف تولید ورق های الومینایز خبر داد.
  بزرگنمايي:

مجید رضا پور در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز با اشاره به اینکه شرکت ورق های پوششدار تاراز چهارمحال با ظرفیت تولید 330 هزار تن گالوانیزه (در فاز اول) در شهرک صنعتی شهرکرد واقع شده است، گفت: در فاز دوم نیز زیرساخت ها آماده شد و قرار بود ظرف چند ماه آینده تولید محصول گالوالوم در آن صورت گیرد که با توجه به تولید این محصول در یکی دیگر از واحدهای تولیدی داخل کشور، تاراز در گام بعدی به سراغ تولید ورق های آلومینایز رفت که مورد استفاده در صنایع خودرویی و لوازم خانگی می باشد.

مدیرعامل شرکت ورق های پوششدار تاراز چهارمحال گفت: پیش بینی این است که محصول ورق آلومینایز طی 6 تا 8 ماه آینده به تولید برسد و کشور از واردات این محصول بی نیاز گردد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که تاراز با آن همچنان مواجه است تامین مواد اولیه می باشد البته وعده هایی برای امکان خرید از بورس کالا به ما داده شده اما این مشکل همچنان به قوت خود باقی است درحالی که انتظار از مسئولین رفع سریع تر این مشکل به منظور تداوم تولید می باشد.

رضاپور با بیان اینکه چالشی که تمامی تولید کنندگان و صادرکنندگان با آن مواجه اند بحث انتقال ارز و قیمت گذاری ارز می باشد اظهار داشت: تولیدکننده براساس نرخ ارز آزاد تولید و مواد اولیه و تجهیزات خود را تامین می نماید درحالی که ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما بازگردانده می شود.

وی هشدار داد که چنانچه این مشکل حل نشود، بخش فولاد با رکود مواجه می شود و تولید به گونه ای که برنامه ریزی شده اتفاق نخواهد افتاد.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد