بانک و بیمه

سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد یورویی بانک صنعت و معدن در بخش های زیرساختی کشور

سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد یورویی بانک صنعت و معدن در بخش های زیرساختی کشور
پایگاه خبری معدن نیوز - حسین مهری رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن که به استان خراسان شمالی سفر کرده است گفت: این بانک در دوران دولت تدبیر و امید حدود ۱۹ میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی کشور داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ، وی که در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شهرستان اسفراین سخن می گفت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این سرمایه گذاری در حوزه های حمل و نقل ریلی، ایجاد نیروگاه، انتقال آب، آب شیرین کن، معدن، پتروشیمی و نفت بوده است.
حسین مهری افزود: امیدواریم با اقداماتی که در بحث افزایش سرمایه بانک با کمک نمایندگان مجلس انجام می شود این سرمایه گذاری ها با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به قابلیت های هر منطقه گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی در حوزه صنعت و معدن، می تواند با شناسایی قابلیت های هر منطقه، به طرح های تولیدی کمک کرده و برای تامین اعتبار بهتر آنها مشاوره بدهد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از اولویت های این بانک خواند و افزود: به دلیل نوسانات نرخ ارز از سال گذشته تاکنون سرمایه در گردش واحدهای تولیدی 2 تا 4 برابر افزایش یافته و تولید کنندگان را با مشکل مواجه کرده است واین بانک برای تثبیت اشتغال موجود، به واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه در گردش کمک می کند.
وی عارضه یابی واحدهای تولیدی، کمک به تکمیل طرح های نیمه تمام و طرح های توسعه ای را از دیگر اولویت های این بانک ذکر کرد.
این مدیر بانکی اولویت بانک صنعت و معدن در سرمایه گذاری های تولیدی را طرح های صادرات محور و با قابلیت ایجاد ارزش افزوده بالا دانست و گفت: اهلیت و صلاحیت متقاضیان، زیرساخت و اقلیم هر منطقه از دیگر شاخص های این بانک در تامین سرمایه برای طرح های تولیدی است.
وی همچنین به همراه سرپرست استانداری خراسان شمالی، نماینده اسفراین در مجلس و مسئولان محلی از طرح های آجرماشینی امین اسفراین، آذین فورج و فولاد کیمیای صبا بازدید کرد.
شرکت آجرماشینی امین اسفراین جهت تولید انواع آجرماشینی و سفال در سال 1385با مبلغ 2 میلیارد و ششصد میلیون تومان سرمایه اعم از ایجادی ، طرح توسعه و سرمایه در گردش به بهره برداری رسیده و برای 88 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
شرکت آذین فورج نیز مبلغ 13 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از این بانک دریافت داشته و در زمینه آهنگری قطعات فلزی فعالیت می کند ؛ این شرکت برای بیش از307 نفر اشتغالزایی داشته است.
همچنین بانک صنعت و معدن برای طرح ایجادی شرکت فولاد کیمیای صبا که با قابلیت اشتغالزایی 158 نفر مراحل اجرایی خود را می گذراند و انواع بیلت فولادی و میلگرد آلیاژی ساده به ظرفیت 70.000 تن و تسمه به ظرفیت 30.000 تن در سال تولید خواهد کرد 91 میلیون درهم امارات تسهیلات ارزی و 38 میلیارد تومان تسهیلات ریالی تخصیص داده است .
گفتنی است ، اسفراین با داشتن 70 واحد تولیدی مختلف و دارا بودن 2 صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و نیز صنایع پایین دستی این دو صنعت بزرگ، قطب صنعتی استان خراسان شمالی به شمار می آید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد