بورس

جهش شاخص های بازار سرمایه به کمک نمادهای گروه فلزات اساسی/ امروز شاخص بورس رشد خود را مدیون فولاد مبارکه و ملی مس بود

جهش شاخص های بازار سرمایه به کمک نمادهای گروه فلزات اساسی/ امروز شاخص بورس رشد خود را مدیون فولاد مبارکه و ملی مس بود
پایگاه خبری معدن نیوز - شاخص‌های بازار سرمایه امروز جهش بزرگی را با کمک نمادهای گروه فلزات اساسی تجربه کردند. در این میان نماد «فملی» متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران تأثیر مثبت ۳۰۱ واحدی بر شاخص بازار داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، امروز نیز معامله‌گران سهام شاهد رشد مستمر قیمت اکثر سهام در بورس اوراق بهادار تهران بودند. در صدر این رشد می‌توان به شرکت‌هایی در گروه فلزات ارزشی و تعدادی از پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها اشاره کرد.
رشد امروز قیمت‌ها سبب شد شاخص کل بیش از 3166 واحد رشد کند و کانال 166 هزار و 304 واحدی را برای بار دیگر باز پس گیرد. شاخص کل هم وزن نیز با 293 واحد رشد تا رقم 27 هزار و 176 واحدی رشد کرده است.
در عین حال شاخص آزاد و شناور هم جهت با شاخص کل هم وزن و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی 3910 واحد افزایش یافت و تا رقم 178 هزار و 86 واحدی رشد کرد. در عین حال شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب 2176 و 4452 واحد رشد کرده‌اند.
امروز نمادهای در گروه‌های فلزات اساسی و گروه‌های فرآورده‌های نفتی لیدر بازار شده‌اند و توانستند جهش بزرگی به شاخص‌های بازار سرمایه بدهند. از جمله این نمادها می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین اشاره کرد. حرکت نمادها به ترتیب 396، 301 و 237 واحد تأثیر مثبت روی شاخص بازار داشتند.
در طرف دیگر نمادها در گروه محصولات شیمیایی و مخابرات به کاهش شاخص‌های بازار دامن زدند. از جمله این نمادها می‌توان به پتروشیمی جم، مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران اشاره کرد. حرکت نمادها به ترتیب 156، 22 و 21 واحد تاثیر کاهنده روی شاخص بازار داشتند.

در سومین روز معاملاتی بورس و فرابورس ایران در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای تقاضاها بیشتر شد؛ به‌طوری‌که در برخی از نمادها شاهد صف خرید بودیم. به عنوان نمونه می‌توان به نماد شرکت نفت بهران اشاره کرد که 100 درصد خریداران آن حقیقی بودند و با صف خرید با حجم 49 هزار و 381 سهم مواجه شد.

در گروه محصولات شیمیایی نیز به‌رغم چند نمادی که به کاهش شاخص کل دامن زده‌اند، بیشتر سهم‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو شدند. در این گروه 108 میلیون سهم به ارزش بیش از 47 میلیارد تومان معامله شد.

بانکی‌ها نیز امروز شاهد رشد قیمت‌ها بوده‌اند. عمده سهم‌های این گروه با حدود 2.5 درصد رشد مواجه شدند. همچنین برخی از نمادها همچون بانک خاورمیانه با صف خرید روبه‌رو شد.

اما نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات اکثراً با حدود 1.5 درصد نوسان رو به بالا یا پایین در قیمت سهمشان مواجه شدند. ولی گروه فلزات اساسی امروز توانست سود خوبی را به نوسان‌گیران بازار سهام بدهد. در این گروه اکثر سهم‌ها با بیش از 4 درصد رشد قیمت مواجه شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 381 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 1.3 میلیارد سهم در بیش از 120 نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز حدود 50 واحد رشد کرد و تا رقم 1824 واحدی بالا رفت. ارزش معاملات این بازار به 645 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 748 میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات فرابورس ایران به رقم 104 هزار و 646 نوبت رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد