اخبار استان ها

معدنکاری سبز، تقابل معدن و محیط زیست را تبدیل به تعامل می کند/ ۳۱۶ بهره بردار معدنی در استان زنجان فعال هستند

معدنکاری سبز، تقابل معدن و محیط زیست را تبدیل به تعامل می کند/ ۳۱۶ بهره بردار معدنی در استان زنجان فعال هستند
پایگاه خبری معدن نیوز- تنوع مواد معدنی در استان زنجان بی بدیل بوده و ۶۰ درصد تنوع مواد معدنی کشور تا کنون در این استان شناسایی شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مراسم افتتاح اولین کنفرانس معدنکاری سبز گفت: 35 نوع ماده معدنی در استان زنجان شناسایی شده و در حال حاضر 30 ماده معدنی در حال استخراج است.
وی همچنین از فعالیت 316 بهره بردار معدنی در استان خبر داد و گفت: 600 میلیون تن ذخیره مواد معدنی در استان زنجان اکتشاف شده است.
این مقام مسئول با اشاره به توجه جدی به معدن در برنامه ششم توسعه کشور گفت: تاثیر پذیدی معدن از تحریم های اعمال شده بسیار کم بوده فلذا شاهد توسعه فعالیت های معدنی در کشور هستیم.
وی معادن را عامل مهم و تاثیر گذار در توسعه استان اعلام و افزود: معادن تاثیر بسزایی در تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و همچنین ارزآوری دارند.
فغفوری استفاده از یافته های علمی در مرحله اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی را عامل مهمی در توسعه فعالیت های معدنی دانسته تاکید کرد با معدنکاری سبز تقابل معدن و محیط زیست تبدیل به تعامل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان ساخت: با تشدید فعالیت تشکل های تخصصی در حوزه معدن و آموزش بهره برداران، شناخت مردم از فعالیت های معدنی بیشتر شده و توسعه فعالیت های معدنی تسهیل شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد