سایر عناصر و مواد

نخستین تولیدکننده منگنز جهان را بیشتر بشناسیم/ آفریقای جنوبی ۷۸ درصد ذخایر منگنز جهان را در خود جای داده است

نخستین تولیدکننده منگنز جهان را بیشتر بشناسیم/ آفریقای جنوبی ۷۸ درصد ذخایر منگنز جهان را در خود جای داده است
پایگاه خبری معدن نیوز - آفریقای جنوبی ۷۸ درصد از ذخایر جهانی منگنز را در اختیار دارد از اینرو، در سال گذشته میلادی ۵.۳ میلیون تن از این ماده معدنی را تولید کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، به نقل از وب سایت Investing News آفریقای جنوبی با داشتن 200 میلیون تن ذخایر منگنز، سهم 78 درصدی از ذخایر جهانی این ماده معدنی دارد. علاوه بر این، این کشور طی سال 2017، با تولید 5.3 میلیون تن منگنز توانست در صدر کشورهای تولیدکننده این ماده معدنی قرار گیرد.

طی این مدت، چین با تولید 2.5 میلیون تن منگنز در رتبه دوم جای گرفت. از آنجا که منگنز در فولادسازی مورد استفاده قرار می گیرد، چین بزرگترین مصرف کننده منگنز در جهان است. سال گذشته نیز ذخایر 203 میلیون تنی سنگ منگنز در چین کشف شد که به عقیده مقامات محلی بزرگترین ذخایر منگنز در آسیا به شمار می رود.

استرالیا سومین تولیدکننده بزرگ منگنز در جهان است. تولید این ماده معدنی در سال 2017 به 2.2میلیون تن رسید که حاکی از کاهش جزئی نسبت به مدت مشابه سال2016 است. این در حالی است که تولید منگنز استرالیا در جولای 2018 با 10 درصد رشد همراه بود.

طی سال 2017، گابن و برزیل نیز به ترتیب با تولید 1.6 میلیون تن و 1.2 میلیون تن منگنز در رتبه های چهارم و پنجم تولید این محصول قرار گرفتند.

همچنین، هند با تولید 790 هزار تن منگنز در سال گذشته میلادی توانست به عنوان ششمین کشور برتر تولیدکننده این ماده معدنی دست یابد. غنا و اوکراین نیز با تولید550 هزار تن و 380 هزار تن منگنز به ترتیب رتبه های هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند.

مالزی نهمین و قزاقستان دهمین کشورهای برتر تولیدکننده منگنز جهان در سال 2017 بودند که به ترتیب 270هزار تن و 230هزار تن منگنز تولید کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد