معدن

مدیران شرکت های چند ملیتی ایمیدرو تعیین تکلیف شوند

مدیران شرکت های چند ملیتی ایمیدرو تعیین تکلیف شوند
پایگاه خبری معدن نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی با رای بالا از نمایندگان مجلس سکان این بخش مهم از اقتصاد کشور را در دست گرفته است. از جمله محوری ترین برنامه های وی مبارزه با فساد، شایسته سالاری و استفاده از نیروهای با نشاط و پر انگیزه می باشد. اکنون مهلت قانونی بازنشستگان برای ترک پست های دولتی به پایان رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت های چند ملیتی حوزه صنعت و تابعه ایمیدرو همچون ام ام ای و آسکوتک ازجمله مجموعه هایی می باشند که مدیران آنها طبق شرایط قانون کار در ایران بازنشسته هستند و احتمالا مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شوند و البته بهتر آن است که مدیران این مجموعه ها نیز ضمن استقبال از شرایط فعلی عرصه را در اختیار نیروهای پرانرژی و جوان تر قرار داده و حمایت خود را از مصوبه مجلس ابراز نمایند تا بیش از گذشته مورد تکریم قرار گیرند.

مصوبه اخیر به منظور جلوگیری از هر گونه تفسیر و اجرای کامل منع بکارگیری بازنشستگان به تصویب نمایندگان مجلس رسیده و لذا مستثنی شدن فرد یا گروهی از این قانون منطقی به نظر نمی رسد. کما اینکه افراد سرشناس در رده های مختلف از معاونین وزرا تا شهردار تهران طبق این قانون از کار کناره گیری نموده اند و مهدی کرباسیان نیز به عنوان معاون وزیر و ریاست هیئت عامل ایمیدرو بلافاصله پس از تصویب این قانون اعلام کرد عرصه را برای حضور نیروهای پرانرژی و جوان ترک می کند و حمایت خود را از مصوبه مجلس محترم ابراز نمود که این امر موجب تکریم بیش از پیش این مدیران با سابقه گردید.

حال امید است سرپرست جدید هیئت عامل ایمیدرو با سرلوحه قراردادن راهبردهای وزیر صنعت، معدن و تجارت و بدون هیج مماشاتی نسبت به اجرای این قانون و به خصوص تعیین تکلیف این موضوع در شرکت های چند ملیتی زیرمجموعه این سازمان توسعه ای مبنی بر اینکه مشمول این قانون میگردند یا خیر اقدام نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد