اکتشاف و ماشین آلات

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در اکتشافات جدید معادن مس/ ریوتینتو چراغ خاموش در جستجوی فلز سرخ

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در اکتشافات جدید معادن مس/ ریوتینتو چراغ خاموش در جستجوی فلز سرخ
پایگاه خبری معدن نیوز - مؤسسه مطالعاتی S&P Global Market Intelligence می‌گوید امسال برای دومین سال متوالی سرمایه‌گذاری بر اکتشافات جدید در معادن مس و سایر فلزات پرکاربرد در خودروهای الکتریکی، افزایش داشته است. این افزایش که به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد نتیجه پیش‌بینی افزایش تقاضا برای مس در سال‌های پیشِ رو است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از مس ایران، تحقیقات مؤسسه S&P Global Market Intelligence از بودجه 3000 شرکت معدنی در کل جهان نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات مس و فلزات پرکاربرد در خودروهای الکتریکی، در سال 2018 به بیشترین میزان خود از سال 2012 تاکنون رسیده است؛ به‌طوری‌که این سرمایه‌گذاری‌ها تنها در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد داشته است.

صاحب‌نظران افزایش قیمت مس و بهبود حاشیه سود تولید این فلز را از دیگر عوامل افزایش سرمایه‌گذاری بر اکتشافات تازه عنوان کرده‌اند.

ازجمله مهم‌ترین غول‌های معدنی جهان که چراغ خاموش در جست‌وجوی معادن جدید مس هستند، شرکت ریوتینتو است. تصاویر ماهواره‌ای از فعالیت‌های این شرکت نشان می‌دهد ریوتینتو در استرالیای غربی به دنبال ذخایر جدید فلز سرخ است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد