اقتصاد و صنعت

طلا و سکه در بازار چقدر قیمت خورد؟

طلا و سکه در بازار چقدر قیمت خورد؟
پایگاه خبری معدن نیوز - بازارهای پرهیاهوی طلا، سکه و ارز هفته جدید را در حالی شروع کردند که بازار ارز روند کاهشی هفته گذشته را ادامه داده و در بازار طلا نیز قیمت سکه در محدوده چهار میلیون تومانی در نوسان است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار دیروز (شنبه) به چهار میلیون و 50 هزار تومان رسیده و هر گرم طلای 18 عیار نیز 368 هزار تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلای 17 عیار در حال حاضر معادل یک میلیون و 590 هزار تومان است و هر گرم طلای 18 عیار قیمتی معادل 368 هزار تومان دارد.

دیروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید معادل چهار میلیون و 50 هزار تومان است و سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و 900 هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و 50 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 100 هزار تومان و سکه گرمی 670 هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به 1222 دلار رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به این‌که قیمت‌ها در اواخر ساعات امروز نسبت به اوایل صبح مقداری افزایشی شده است، خاطرنشان کرد: اگر قیمت طلا و سکه در همین حد نوسان داشته باشد، این نوسانات آزاردهنده نیست و باید بدانیم که قیمت‌ها نسبت به اوایل هفته گذشته و قبل‌تر از آن، کاهش چشمگیری داشته است و نوسانات این چنینی در بازار قابل انتظار است. وی خاطرنشان کرد: اگر بتوان قیمت ارز را به خوبی مدیریت کرد تا ثبات آن حفظ شود، نوسانات در بازار سکه و طلا نیز بسیار کم خواهد بود و شاهد افزایش یا کاهش یکباره قیمت‌ها نخواهیم بود.

اما در بازار ارز امروز، نرخ یورو مسافرتی در بانک‌ها حدود 13 هزار تومان است که نسبت به هفته قبل 1500 تومان کاهش را نشان می‌دهد.

شعب ارزی بانک‌ها در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا 500 یورو برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف هزار یورو به سایر کشورها ارائه می‌کنند که قیمت این ارز نیز در شعب ارزی بانک‌ها 12 هزار و 732 تومان بدون احتساب کارمزد است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل قیمت فروش هر یوروی مسافرتی به حدود 13 هزار تومان می‌رسد که این رقم نیز نسبت به هفته گذشته حدود 1500 تومان کاهش را نشان می‌دهد.

نرخ خرید یوروی مسافرتی در بانک‌ها 1200 تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

همچنین تا ساعت 13 امروز (26 آبان) نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها 11 هزار و 51 تومان بوده است. از سوی دیگر، نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روزهای گذشته با کاهش همراه بوده و بانک‌ها امروز هر یورو را در زمان انتشار این گزارش، 12 هزار و 612 تومان خریداری می‌کنند.

این در حالی است در هفته گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها حدود 12 هزار و 500 تومان و یورو حدود 14 هزار تومان بوده است. به این ترتیب می‌توان مشاهده کرد که قیمت خرید دلار در بانک‌ها در نخستین روز از هفته جاری نسبت به هفته گذشته حدود 1500 تومان کاهش داشته که این کاهش قیمت، متاثر از کاهش قیمت ارز در بازار آزاد است.
روز پنج‌شنبه بانک مرکزی، نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های ملی را اعلام کرد که بر این اساس قیمت خرید هر دلار 11 هزار و 800 تومان و فروش آن 11 هزار و 900 تومان عنوان شده بود.

همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی 2300 تومان، نرخ فروش درهم 3400 تومان و نرخ فروش پوند نیز 16 هزار و 500 تومان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد