فولاد و آهن

خوزستان کانون بزرگ توسعه کشور است/ تقدیر جهانگیری از فولاد خوزستان به دلیل دارا بودن "پیوست زیست محیطی" طرح هایش

خوزستان کانون بزرگ توسعه کشور است/ تقدیر جهانگیری از فولاد خوزستان به دلیل دارا بودن "پیوست زیست محیطی" طرح هایش
پایگاه خبری معدن نیوز - دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با حضور در ورزشگاه اختصاصی۳۰ هزار نفری فولاد، استان خوزستان را یکی از قطب‌های فوتبال کشور دانست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، آیین افتتاح ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان روز سه‌شنبه 22 آبان ماه با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده ولی فقیه حضرت آیت الله موسوی جزایری، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار، همایون یوسفی، علی ساری و جواد کاظم‌نسب الباجی نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات استانی با استقبال محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان برگزار شد.
جهانگیری با حضور در جمع ورزشکاران فولاد خوزستان، اظهار داشت: شرکت‌های اجرا کننده پروژه‌های صنعتی در استان سعی نمایند 4 درصد از طرح‌هایی که اجرا می‌شود را صرف مسائل اجتماعی نمایند.
وی با اشاره به بازدید از شهرستان اهواز در شب گذشته افزود: با وجود مشکلات، اهواز یکی از امن‌ ترین کانون‌های منطقه ما است که درحال توسعه و پیشرفت است و ان‌شاء الله روز به روز این امنیت و توسعه بیشتر خواهد شد.
اسحاق جهانگیری در آیین افتتاحیه این ورزشگاه گفت: شرکت فولاد خوزستان از گذشته تاکنون توانسته بحران‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و امروز با تکیه بر دانش فنی، طرح‌های توسعه مهمی را در دست اجرا دارد. نشاطی که در مجموعه فولاد خوزستان حاکم است، نشان از همت این مجموعه برای ایجاد اشتغال، توسعه و سودآوری دارد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سالیانه فولاد خوزستان به 3/7 میلیون تن افزود: دستیابی به این ظرفیت و گام برداشتن برای رسیدن به تولید پنج میلیون تن را به مجموعه فولاد خوزستان تبریک می‌گویم.
وی در ادامه ساخت ورزشگاه 30 هزار نفری را در زمره پروژه ارزنده‌ای دانست که شرکت فولاد خوزستان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به مردم اهواز هدیه داد.
جهانگیری ضمن تاکید بر نقش جوانان و لزوم توجه به آنان در فراهم‌سازی و ایجاد فضای مناسب ورزشی از شرکت فولاد خوزستان قدردانی نمود و گفت: جوانان کشور نعمت بی‌همتایی هستند و این جفاست که با دیدن یک یا دو نقطه ضعف برای آنان ایجاد محدودیت کنیم.
وی در ادامه گفت: خوزستان کانون بزرگ توسعه کشور است و ما با اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور می‌توانیم موانع توسعه را پشت سر بگذاریم. ایران اسلامی با اتکا به خداوند متعال و با وحدت، انسجام، درایت و رهنمودهای رهبری می‌تواند از سرمایه‌های اجتماعی خود استفاده نماید.
وی در پایان ضمن قدردانی از شرکت فولاد خوزستان به خاطر تلاش‌های صورت گرفته، اظهار داشت: از این مجموعه عظیم انتظار داریم از این پس طرح‌های توسعه را در شهرهای دیگر استان با هدف ایجاد اشتغال و پیشرفت اجرا کند؛ جا دارد از تعهد فولاد خوزستان به دلیل دارا بودن «پیوست زیست محیطی» طرح‌‌هایش و همکاری با نهادهای ذی‌ربط تشکر نمایم.
در ابتدای مراسم محمد کشانی ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، گفت: فولاد خوزستان با نزدیک به 40 سال سابقه تولید، دومین تولید کننده بزرگ شمش فولادی در کشور است که توانسته در سال گذشته به رکورد تولید سه میلیون 765 هزار تن دست یابد، از این مقدار دو میلیون و 675 هزار تن یعنی بالغ بر 73 درصد را به 18 کشور صادرات نموده است. حاصل این صادرات ارزآوری 1/2 میلیارد دلاری برای کشور بود.
کشانی با اشاره به سرمایه‌گذاری 150 میلیون یوریی فولاد خوزستان در ارتقاء ظرفیت تولید آهن اسفنجی افزود: یکی از اهداف هیئت مدیره در یک‌سال گذشته، افزایش ظرفیت تولید از 3/2 به 5/2 میلیون تن زیرسقفی است. امروز شاهد کلنگ‌زنی کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم 3) در سایت فولاد خوزستان هستیم و هدف از اجرای این طرح افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی به منظور پایداری تولید است.
وی با اشاره به اجرای پروژه به روش EPCF ، گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد این طرح می‌توان سهم شصت درصدی اتکای داخلی و به کارگیری فناوری در سقف کوره و افزایش قطر به 7/15 متر اشاره کرد.
کشانی با بیان این مطلب که فولاد خوزستان همواره در مسیر انجام مسئولیت‌های اجتماعی گام برمی‌دارد، گفت: باشگاه فولاد دارای شش تیم فوتبال از رده‌های پایه تا لیگ برتری است. با توجه به الزام AFC که تیم‌های لیگ برتری باید یک ورزشگاه اختصاصی داشته باشند، طرح ساخت از سال 1381 در برنامه‌های فولاد خوزستان قرار گرفت و از سال 1387 کلنگ ورزشگاه به زمین زده شد. این ورزشگاه بر مبنای آخرین استانداردهای بین‌المللی احداث شده که 30 هزار نفر گنجایش دارد. برای ساخت این ورزشگاه 150 میلیارد تومان در دوره ده ساله هزینه شده است.
در ادامه مسعود سلطانی وزیر ورزش و جوانان در سخنان خود ورزشگاه فولاد را یکی از مجهزترین ورزشگاه‌های کشور دانست و افزود: امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های فولاد مردان بودیم و یک ورزشگاه زیبا، باشکوه و ارزشمند به داشته‌های کشور اضافه شد. خدا را شاکریم به برکت تلاش‌های دولت در عرصه‌های مختلف پروژه‌های موفقی را در بخش ورزش اجرا کردیم، نمونه بارز آن ورزشگاه بین‌المللی فولاد خوزستان است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: اینکه از 16 تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال 4 تیم در استان خوزستان فعالیت می‌کنند، نشان از ریشه‌دار بودن ورزش در این استان دارد. نگاه وزارت به ورزش استان خوزستان نگاه ویژه‌ای است و از فدراسیون‌های ورزشی خواسته‌ایم، برنامه‌ریزی مدونی در مورد توسعه رشته‌های مختلف در این استان انجام دهند.
در پایان این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری، آیین کلنگ‌زنی احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم 3) در واحد احیای شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد