اخبار استان ها

ادامه فعالیت های اکتشافی در دو محدوده پهنه سراوان منوط به گزارش کارشناسی کارگروه متشکل از محیط زیست و سازمان صمت شد/ ایمیدرو در زمینه سواحل مکران نیز ورود کند و فعالیت لازم را داشته باشد

ادامه فعالیت های اکتشافی در دو محدوده پهنه سراوان منوط به گزارش کارشناسی کارگروه متشکل از محیط زیست و سازمان صمت شد/ ایمیدرو در زمینه سواحل مکران نیز ورود کند و فعالیت لازم را داشته باشد
پایگاه خبری معدن نیوز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معادن استان دارای ظرفیت‌های ارزشمند و نهفته‌ای است که بهره‌برداری صحیح از آن گامی در راستای پیشرفت و توسعه استان است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در جلسه شورای معادن استان سیستان و بلوچستان که به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان شرکت ایمیدرو و سایر اعضا با هدف بررسی شرایط بهره‌برداری از معادن مناطق سراوان و مهرستان در استانداری برگزار شد، دانیال محبی اظهار داشت: کارگروهی متشکل از محیط زیست، صنعت و معدن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با ارائه راهکارهای لازم در مورد فعالیتهای اکتشافی موارد را جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای معادن استان اعلام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه، پیرامون مسائل و موانع زیست محیطی معادن شناسایی شده، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم کار گره بخورد و متوقف شود بلکه مدیران مربوطه پس از مطالعه دقیق و کارشناسی لازم در این جلسات با قدرت و به درستی تصمیم گیری کنند.

وی خطاب به نمایندگان شرکت ایمیدرو گفت: انتظار داریم شرکت ایمیدرو در زمینه سواحل مکران نیز ورود کند و فعالیت لازم را داشته باشد، چرا که سواحل مکران ظرفیت ناشناخته ای است که در دنیا بی‌بدیل و بی‌نظیر محسوب می‌شود.‌

رئیس شورای معادن استان بیان کرد: ظرفیت‌های موجود در بخش معادن استان سیستان و بلوچستان می‌طلبد که با داشتن چشم‌انداز و برنامه‌ریزی درست از ظرفیت‌های این بخش به خوبی بهره‌برداری کنیم.

استاندار همراهی و هماهنگی مدیران مربوطه را لازمه حرکت استان در مسیر توسعه دانست و افزود: بهره‌برداری صحیح و با برنامه از ظرفیت‌های معدنی استان علاوه بر جهشی به سمت توسعه و پیشرفت، می‌تواند ظرفیت اشتغال‌زایی بسیار خوبی را برای افراد جویای کار در استان فراهم کند.

محبی گفت: با وجود خشکسالی‌های پی در پی و اثرات زیان بار ناشی از بیکاری جوانان، ایجاد اشتغال پایدار از جمله اولویت‌ها و الزامات دولت در سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در عین حال که مجموعه مدیران استان با تمام توان به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا استان گامی به جلو بردارد اما نقد سازنده و منصفانه برای پیشرفت بهتر امور لازم است و انسان ها طبیعتا نیازمند نصیحت و نقد هستند تا بتوانند پیشرفت کنند و هر پدیده‌ا‌ی نقد شود، ماندگار و موثرتر هم خواهد بود.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان با این همه وسعت و مشکلات توسعه‌ای نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با مجموعه مدیران اجرایی استان است تا پس از هم فکری لازم، مسائل استان را به منظور پیگیری به مرکز کشور انعکاس دهند.

محبی گفت: پس از سفر ریاست جمهوری به استان در سال 1393 مطالعات پهنه‌های معدنی استان در سطح 85 هزار کیلومترمربع توسط شرکت‌های دولتی ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و همچنین بخش خصوصی در سطح استان آغاز شد. عملیات اکتشافی در محدوده سراوان به مساحت 15 هزار کیلومترمربع توسط ایمیدرو انجام شده است.

وی افزود: طبق بررسی انجام شده توسط شرکت ایمیدرو نتایج حاصل از پی جویی در محدودهای صداکی و پدهی بیانگر آن است که این محدوده از نظر ذخایر کرومیت مناسب است و به عنوان محدوده امیدبخش و مستعد به مساحت 110 کیلومترمربع، جهت اکتشاف ماده معدنی کرومیت شناسایی شده است ولی این محدوده در منطقه حفاظت شده محیط زیست کوه بیرک واقع شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد کارگروه مربوطه در مورد ادامه فعالیت اکتشافی در این دو محدوده در پهنه سراوان که در منطقه حفاظت شده محیط زیست واقع شده است پس از مطالعه و کارشناسی دقیق اعلام نظر کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد