آلومینیوم و مس

پیش بینی رشد یکنواخت تقاضای مس در سال های آتی/ میانگین رشد سالانه ۲.۷ درصد تا سال ۲۰۲۷ برای مس متصور است

پیش بینی رشد یکنواخت تقاضای مس در سال های آتی/ میانگین رشد سالانه ۲.۷ درصد تا سال ۲۰۲۷ برای مس متصور است
پایگاه خبری معدن نیوز - گروه تحقیقات بین‌المللی بیزریپورت پیش‌بینی کرده است تقاضا برای مس در جهان از ۲۳.۶ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ به ۲۹.۸ میلیون تن تا سال ۲۰۲۷ افزایش یابد؛ افزایشی که بالا رفتن قیمت فلز سرخ در بازار جهانی را نیز به دنبال دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، گزارش تحلیلی صنعت مس در سال 2018 و پیش‌بینی 10 ساله تا 2027 از سری گزارش‌های نه‌گانه تحلیل فلزات اساسی جهانی، توسط گروه تحقیقات بین‌المللی بیزریپورت، وابسته به گروه روند اقتصاد، شامل آخرین پیش‌‌بینی قیمت، میزان تقاضا، میزان عرضه، تولید و... منتشر شد.
در این گزارش آمده است با توجه به بهبود قیمت‌ها، تولید مس تصفیه‌شده در جهان طی یک دهه آتی افزایش خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود تولید جهانی از 23.4 میلیون تن در سال 2018 به 29.9 میلیون تن تا سال 2027 افزایش یابد که این موضوع بیانگر میانگین رشد سالانه 2.7 درصد است و در مقایسه با میانگین نرخ رشد سالانه 2.5 درصد در دوره ده سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
در عین حال، مصرف مس تصفیه‌شده در جهان طی سال‌های آتی رشد یکنواختی خواهد داشت که این مسأله به عوامل متعددی از جمله افزایش تقاضا از سوی صنعت برق، افزایش تولید وسایل نقلیه الکتریکی و نیز چشم‌انداز مساعد رشد اقتصاد جهان نسبت داده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای مس در جهان از 23.6 میلیون تن در سال 2018 به 29.8 میلیون تن تا سال 2027 افزایش یابد که این میزان افزایش تقاضا بیانگر میانگین نرخ رشد سالانه 2.6 درصد طی این مدت است.
بیزریپورت همچنین به بررسی چشم‌انداز قیمت مس طی دوره ده ساله آینده پرداخته و با توجه به دخالت عوامل گوناگون مؤثر بر بازار در خصوص پیش‌بینی قیمت‌ها می‌افزاید کارشناسان چشم‌انداز مساعدی درباره افزایش قیمت‌ها و بهبود آن‌ها نسبت به قیمت‌های نقدی کنونی در مدت باقی‌مانده از سال جاری متصور هستند. البته تشدید منازعات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین ریسک نامطلوبی بر پیش‌بینی قیمت‌ها تحمیل خواهد کرد.
گفتنی است بیزریپورت علاوه بر تحلیل صنعت مس در حوزه سایر فلزات جهانی مانند طلا، فولاد، سنگ‌آهن، روی، آلومینیوم، قلع، سرب و نیکل نیز گزارش‌های تحلیلی به صورت فصلی منتشر می‌کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد