آلومینیوم و مس

افزایش ارتباطات الکتریکی تقاضای مس را بالا برد/ پریمیوم مس در بالاترین سطح چهار سال اخیر

افزایش ارتباطات الکتریکی تقاضای مس را بالا برد/ پریمیوم مس در بالاترین سطح چهار سال اخیر
پایگاه خبری معدن نیوز- «یورگن شاکلر» مدیر اجرایی کمپانی آروبیس گفت: «دلیل عمده افزایش پریمیوم‌های سالانه مس، افزایش تقاضا برای این فلز تصفیه شده است.»
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از CRU، مدیر اجرایی کمپانی آروبیس گفت: «به‌رغم فشار ناشی از مقررات زیست‌محیطی بر واحدهای ذوب؛ افزایش ارتباطات الکتریکی در جهان موجب شده تا تقاضای مس تصفیه‌شده رشد پایداری را تجربه کند.»

کمپانی آروبیس، بزرگ‌ترین کمپانی ذوب مس در اروپا و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مواد خام مس در جهان، در هفته گذشته، پریمیوم سالانه مس خود را با 12 درصد افزایش؛ 96 دلار در هر تن برای پیشنهادات سال 2019 اعلام کرد. در حال حاضر، پریمیوم‌های این کمپانی در بالاترین سطح چهار سال اخیر خود قرار دارد.

شاکلر در ادامه گفت: «بخش‌های کلیدی و پرمصرف مس در حال تقویت است. به‌عنوان‌مثال، بازار رساناها در اروپا در نیمه اول سال جاری به میزان 4درصد رشد کرده است که بخشی از آن ناشی از تغییرات در استانداردهای مقاومت کابل‌ها در اتحادیه اروپا است که در سال 2017 به اجرا درآمده است.»

این کمپانی پس از آن که 40 درصد سهام کمپانی کودلکو را در ماه ژانویه در اختیار گرفت، حجم عمده کاتد‌های کارخانه تولید میله Deutsche Giessdraht به ظرفیت 280 هزار تن در سال را فرآوری می‌کند. این دو تولیدکننده در گذشته ورودی کاتد را به‌صورت 50-50 تقسیم می‌کردند. خرید سهام کودلکو به این معنی است که کمپانی Aurubis بیشتر تولید خود را به این کارخانه ارسال خواهد کرد و حجم کمتری را برای مشتریان در دسترس قرار خواهد داد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد