سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

واله برزیل بزرگترین صادرکننده سنگ آهن در ۹ ماهه اول امسال/ رشد ۳ درصدی صادرات سنگ آهن برزیل در مدت مذکور

واله برزیل بزرگترین صادرکننده سنگ آهن در ۹ ماهه اول امسال/ رشد ۳ درصدی صادرات سنگ آهن برزیل در مدت مذکور
پایگاه خبری معدن نیوز- آمارهای تجاری منتشر شده توسط گمرک بزریل نشان می دهد، این کشور در بین ماه های ژانویه تا سپتامبر درمجموع ۲۸۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تن سنگ آهن شامل گندله صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۸۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تن بود رشد ۳ درصدی داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از استیل مینت، براساس آمار منتشر شده از گمرک و اداره آمار برزیل، برزیل به عنوان دومین صادرکننده برتر جهان، در سپتامبر امسال نسبت به پارسال رشد 6 درصدی در صادرات سنگ آهن داشته و صادرات آن از 31 میلیون و 930 هزار تن در سپتامبر 2017 به 33 میلیون و 900 هزار تن در سپتامبر سال جاری رسیده است.

دلیل این رشد صادرات، تمایل خریداران چینی به واردات از برزیل به جهت قوانین سختگیرانه محیط زیستی در چین است چراکه محموله های سنگ آهن پر عیار برزیل آلومینای کمتری داشته و از اینرو همین امر منجر به افزایش صادرات از برزیل شده است.

میانگین قیمت سنگ آهن صادراتی از برزیل در ماه سپتامبر با 13 درصد رشد ماهانه از 46.1 دلار در هر تن در ماه آگوست به 52 دلار در ماه سپتامبر افزایش یافت.

انتظار می رود تقاضا برای سنگ آهن پر عیار در چین با توجه به کاهش ظرفیت تولید فولادسازان و قوانین سختگیرانه چینی ها بالا باقی بماند.

در این بین واله بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان در 9 ماهه اول امسال حدود 248 میلیون و 590 هزار تن سنگ آهن صادر کرد درحالی که صادرات CSN بالغ بر 20 میلیون و 120 هزار تن و آنگلوامریکن حدود 3 میلیون و 190 هزار تن بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد