فولاد و آهن

عضو انجمن فولاد ایران؛

بخشنامه های متناقض دولت کل صنعت را دچار سکته کرده است/ صرفه صادرات برای فولادسازان از بین رفت

بخشنامه های متناقض دولت کل صنعت را دچار سکته کرده است/ صرفه صادرات برای فولادسازان از بین رفت
پایگاه خبری معدن نیوز- یک عضو انجمن فولاد با اعلام اینکه این روزها صادارت محصولات فولادی با مشکلات متعددی روبه رو شده است، گفت: نیاز داخلی فولاد ۱۲ میلیون تن در سال است و امسال قرار است ۲۵ میلیون تن فولاد در کشور تولید شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا شهرستانی، با اشاره به اینکه متأسفانه صدور بخشنامه‌های متناقض دولت هر روز مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است، اظهار داشت: این موضوعات کل صنعت را دچار سکته کرده است.
وی با بیان اینکه قرار شده قیمت فولاد براساس معدل‌گیری 4 دوره گذشته تعیین شود، افزود: این تصمیم در افزایش قیمت فولاد در آینده مؤثر خواهد بود.
این عضو انجمن فولاد با اعلام اینکه این روزها صادرات محصولات فولادی با مشکلات متعددی روبه رو شده است، گفت: موانع حمل و نقل، بیمه و انتقال ارز عاملی شده تا صادرات برای صادرکنندگان فولاد به صرفه نباشد.
شهرستانی تصریح کرد: قرار است امسال 25 میلیون تن فولاد در کشور تولید شود که نیاز داخلی ما 12 میلیون تن بوده و مابقی باید صادر شود، اما موانع صادراتی عاملی شده تا بین واحدها رقابت منفی ایجاد شود.
وی به جلسات انجمن برای هماهنگی با صادرکنندگان فولاد اشاره کرد و گفت: در صددیم با همکاری اعضا انجمن از ایجاد رقابت منفی میان صادرکنندگان جلوگیری کنیم البته لازمه اجرایی شدن این موضوع همکاری دولت با فولادسازان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد