طلا و نقره

عضوی هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید موادمعدنی؛

کشور به استخراج ۱۰ تن طلا در سال نزدیک می شود/ ۲۴ معدن طلا با ذخیره ۳۰۰ تن در کشور فعال است

کشور به استخراج ۱۰ تن طلا در سال نزدیک می شود/ ۲۴ معدن طلا با ذخیره ۳۰۰ تن در کشور فعال است
پایگاه خبری معدن نیوز، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ذخایر قابل توجهی از طلا را در استان های مختلف کشور در دست دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، بهروز برنا؛ عضو هیئت مدیره شرکت با بیان این مطلب گفت: شرکت علاوه بر موته به ذخایر قابل توجهی از طلا در معادن بزمان، خونیک، هیرد، جانجار دست یافته و در حال حاضر نیز اکتشافات عمومی در مناطق ندوشن یزد، عشوند ملایر، کوه دم و شاتق در حال انجام است.

برنا در توضیح وضعیت فعلی ذخایر طلا در کشور گفت: اکنون 24 معدن طلای فعال در کشور داریم که ذخایر قطعی آنها 300 تن و ذخایر احتمالی‌شان 340 تن است که به زودی به استخراج 10 تن طلا در سال نزدیک می‌شوند.

عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به وجود حداقل 16 زون طلایی در کشور گفت: بیش از هزار محدوده امیدبخش برای طلا توسط سازمان زمین‌شناسی کشف شده که از این هزار محدوده، تعداد 100 محدوده اکتشافات به مرحله عمومی رسیده است.

وی در ادامه افزود: در 21 استان وجود طلا به شکل اندیس، کانسار و یا معدن محرز شده است و از این 21 استان 12 استان به گواهی کشف و معدن رسیده‌اند.

برنا خاطر نشان کرد: در حال حاضر سالانه در دنیا 3200 تن طلا استخراج می‌شود و 121 کشور در امر استخراج طلا مشارکت دارند که چین با 440 تن، بزرگترین تولیدکننده به شمار می‌رود و ایران با تولید سالانه بیش از 5 تن در رتبه بالای 50 در جهان قرار دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر قطعی طلا در معادن ایران 300 تن است که توسط بخش خصوصی، دولتی و سرمایه‌گذاری خارجی در حال استخراج است.

برنا در ادامه گفت: ایمپاسکو در بخش آنتیموان و شورابه ها نیز موفقیت های چشمگیری به دست آورده است.

وی با اشاره به درآمد 1.8 میلیارد دلاری از دریاچه نمک ایالت "یوتا" در آمریکا گفت: با بهره برداری از شورابه های پتاس، قم و طرود علاوه بر فروش ماده معدنی قادر به جذب گردشگری معدنی نیز خواهیم شد.

برنا در پایان با تاکید بر بودجه های اکتشافی در فعالیت های معدنکاری یک کشور گفت: در معدنکاری یک نسل تلاش می کنند تا چندین نسل بتوانند از ذخایر معدنی بهره مند شوند بنابر این هزینه های اکتشافی سرمایه ای برای نسل های بعدی خواهند بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد