سایر عناصر و مواد

چین بر تامین جهانی مواد نادر معدنی حساس برای ارتش آمریکا تسلط دارد

چین بر تامین جهانی مواد نادر معدنی حساس برای ارتش آمریکا تسلط دارد
پایگاه خبری معدن نیوز- در دو مطالعه تحت حمایت پنتاگون، چین به عنوان تهدیدی فزاینده علیه منافع دفاعی آمریکا با تامین تجهیزات و ظرفیت‌های جدید اطلاعات جنگی عنوان شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش 150 صفحه‌ای آمده است که بیش از 300 نقطه آسیب‌پذیر می‌تواند بر مولفه‌ها، منافع و نقاط ضروری برای ارتش آمریکا تاثیر گذارد. در این گزارش توصیه شده که بر این نقاط حساس در صنایع آمریکا سرمایه‌گذاری‌های مستقیم صورت گیرد.

در این گزارش از چین به عنوان کشوری که بر تامین جهانی مواد نادر معدنی حساس برای ارتش آمریکا و همچنین تجهیزات الکترونیکی و مواد شیمیایی مورد استفاده در تسلیحات و مهمات آمریکایی تسلط دارد، نام برده شده است.

یکی از یافته های کلیدی این گزارش این است که چین خطری رو به رشد و مهم علیه تامین این منابع و فناوری‌های استراتژیک و بسیار مهم برای امنیت ملی آمریکاست.

در این گزارش همچنین آمده که 90 درصد از بردهای مدار چاپی در آسیا تولید می‌شوند و بیش از نیمی از آن تولید چین هستند که این امر پکن را قادر می سازد تا تامین مواد اولیه را متوقف کرده یا در این فناوری خرابکاری کند.

اریک چوینگ، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور صنایع خارجی گفت: ما در آمریکا با شکست بازار روبرو هستیم. ما باید انگیزه‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش ایجاد کنیم تا بتوانیم به فروش بیشتر کمک کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد