سنگ آهن و ذغال سنگ

بازار سنگ آهن به خواب موقتی می رود

بازار سنگ آهن به خواب موقتی می رود
پایگاه خبری معدن نیوز- تمایل به خرید سنگ آهن به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات طولانی و توقف موقتی خرید شرکت های تجاری چینی، کاهش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بسیاری از خریداران چینی از خرید محموله های جدید با توجه به جشنواره میانه پاییز در روز دوشنبه گذشته مورخ 24 سپتامبر و آغاز تعطیلات طولاتی چین به مناسبت روز ملی این کشور در هفته اول اکتبر (هفته آینده)، خودداری می کنند.

قبلا پیش بینی می شد پیش از تعطیلات ماه اکتبر برخی خریدهای خرد انجام گیرد اما تقاضا همچنان درمقابل افزایش عرضه، محدود باقی مانده است.

برخی تجار در ماه اکتبر به دلیل عدم اطمینان درمورد کاهش تولید فولاد در زمستان که بدلیل وضع قوانین زیست محیطی صورت می پذیرد، به دنبال فروش محموله های فاین عیار بالای خود در ماه اکتبر هستند.

چنانچه قوانین سختگیرانه برای کارخانه های فولادی در طول زمستان به اجرا گذاشته شود، تقاضا برای محموله های فاین نیز افزایش می یابد.

اگر قوانین محدود کننده تولید فولاد در زمستان وضع نگردد، فولادسازان جهت رقابتی شدن قیمت سنگ آهن فاین پر عیار خود مجبور به خرید سنگ آهن عیارهای پایین تر از 60 درصد نیز خواهند بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد