سرب و روی

شنبه صورت می گیرد؛

افتتاح کارخانه جدید فرآوری سرب در نخلک به ظرفیت ۶۰۰ تن در ماه با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو

افتتاح کارخانه جدید فرآوری سرب در نخلک به ظرفیت ۶۰۰ تن در ماه با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو
پایگاه خبری معدن نیوز- مراسم احداث پروژه کلرید کلیسیم و هیدروکسید منیزیم و همچنین افتتاح فاز نخست دهکده نمکی در خور و بیابانک شنبه با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو برگزار می شود. کرباسیان در برنامه ای مجزا، کارخانه جدید فرآوری سرب در نخلک را نیز افتتاح می کند.
  بزرگنمايي:

به معدن نیوز، به مناسبت هفته دولت، مراسم احداث کارخانه 30 هزار تنی کلرید کلسیم و 5000 تنی هیدروکسید منیزیم با حضور مهدی کرباسیان و استاندار اصفهان برگزار می شود. این پروژه برای 70 نفر فرصت شغلی به صورت مستقیم و 300 فرصت شغل به طور غیر مستقیم ایجاد می کند.

همزمان، افتتاح فاز نخست دهکده نمکی مجتمع پتاس نیز از دیگر برنامه های رئیس هیئت عامل ایمیدرو است. با توجه به پتانسیل های کم نظیر و منحصر بفرد این منطقه کویری، برای نخستین بار گردشگری معدنی با رویکرد همزیستی معدن و طبیعت به عنوان یکی از طرح های سرمایه گذاری ایمیدرو تعریف و در حال اجراست. با تکمیل این طرح، گام موثری بر رشد و توسعه پایدار این منطقه و همچنین اشتغال زایی قابل توجه جوانان برداشته خواهد شد.

منطقه خور و بیابانک در هفتم مرداد ماه 1394 نیز شاهد افتتاح نخستین کارخانه 50 هزار تنی تولید پتاس کشور شد. آن طرح که از پروژه های نیمه تمام بخش معدن و صنایع معدنی ایران محسوب می شد با استراتژی جدید ایمیدرو به مدار تولید پیوست.

در برنامه روز شنبه 10 شهریور ماه رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین کارخانه جدیدی در مجتمع سرب و روی نخلک به طور رسمی افتتاح می شود. این کارخانه که پیشتر تولید آزمایشی را آغاز کرده،‌ با استفاده از ورودی خاک سرب با عیار 3-6درصدی، کنسانتره 55درصدی تولید می کند. احداث این طرح سبب جذب 130 نفر نیروی جدید به طور مستقیم شده است.

ظرفیت تولید این کارخانه با رشد سه برابری به 600 تن در ماه رسیده است در حالی که پیش از این از ظرفیت تولید 200 تن در ماه برخوردار بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد