فولاد و آهن

فولاد سفید دشت به دنبال اجرای دو طرح توسعه با سرمایه ۱۰۰ میلیون یورو

فولاد سفید دشت به دنبال اجرای دو طرح توسعه با سرمایه ۱۰۰ میلیون یورو
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل فولاد سفیددشت از برنامه این شرکت برای احداث یک طرح شمش بیلت و یک واحد اسیدشویی و نورد سرد با سرمایه ۱۰۰ میلیون یورو خبر داد.
  بزرگنمايي:

محمود ارباب زاده در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز با تاکید بر اینکه مهم ترین مسئله ای که در فولاد سفید دشت در شرایط فعلی مطرح است، موضوع تامین آب پایدار می باشد گفت: خوشبختانه در سال گذشته توافقنامه ای برای خرید پساب با اداره آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری داشتیم.
وی افزود:  با این اقدام به مدت 20 سال آب پایداری را برای کارخانه فراهم می کنیم.
ارباب زاده درخصوص طرح های 7 گانه استانی اظهار داشت: همواره درباره اقتصادی بودن این طرح ها بحث هایی مطرح بود لذا در سفید دشت تلاش شد زنجیره طرح به دو صورت یکی تنوع محصول و دیگری تولید ورق های مورد نیاز واحدهای گالوانیزه مستقر در استان، کامل شود.
وی ادامه داد: همچنین پروژه تولید شمش بیلت را با یک شرکت چینی به امضا رساندیم تا این طرح ظرف مدت 2 سال اجرایی و تکمیل گردد تا قادر باشیم شمش مورد نیاز واحد همجوار که تولید میلگرد می نماید را تامین کنیم. با راه اندازی این خط تولید، علاوه بر کاهش هزینه حمل برای این واحد نوردی، بازار رقابتی برای محصول شمش خودمان نیز ایجاد کنیم.
پی تصریح کرد: پروژه دیگری که در فولاد سفید دشت پیگیری می شود احداث یک واحد اسیدشویی مداوم و یک واحد نورد سرد می باشد که به تازگی قرارداد آن به امضا رسیده است. این واحد قرار است ورق گالوانیزه مورد نیاز شرکت ورق خودرو چهارمحال و ورق خودرو تاراز را تامین نماید.
ارباب زاده جمع سرمایه مورد نیاز دو پروژه را حدود 100 میلیون یورو برآورد کرد و گفت: قرار است این سرمایه از طریق فاینانس چین تامین اعتبار شود و امیدواریم ظرف سه سال آینده ایم دو طرح به بهره برداری برسند.
وی در بخش پایانی صحبت های خود میزان پیشرفت فیزیکی پروژه فولادی سازی سفید دشت را 68 درصد عنوان کرد و افزود: پیش بینی شده تا پایان سال نصب تجهیزات به اتمام برسد و فاز راه اندازی آن سال آینده باشد و انتظار می رود تابستان سال آینده اولین محصول در این واحد تولید گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد