فولاد و آهن

مدیرعامل تاراز چهارمحال در گفت و گو با معدن نیوز؛

دستورالعمل تنظیم بازار فولاد نیازمند بازنگری است

دستورالعمل تنظیم بازار فولاد نیازمند بازنگری است
مدیرعامل تاراز چهارمحال از دستورالعمل تنظیم بازار فولاد انتقاد کرد و گفت: این دستورالعمل که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده نیازمند بازنگری است در غیر این صورت تولید در شرکت های تولیدکننده ورق های پوششدار متوقف خواهد شد.
  بزرگنمايي:

مجید رضاپور با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی ورق های پوششدار تا قبل از دستورالعمل تنظیم بازار فولاد که توسط وزارت صمت ابلاغ شده، ورق مورد نیاز خود را از فولاد مبارکه تامین می کردند به خبرنگار معدن نیوز گفت: طبق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولیدکنندگان از این پس بایستی ورق مورد نیاز خود را از طریق بورس کالا تامین نمایند و درمقابل فولاد مبارکه نیز باید تمامی محصولات خود را در بورس عرضه نماید که این موضوع مشکلاتی را برای خریداران ایجاد کرده است و قطعا تولیدکنندگان را با چالش مواجه خواهد کرد.
مدیرعامل تاراز چهارمحال افزود: برای نمونه تاراز تا پیش از این از طریق مچینگ ورق مورد نیاز خود را تامین می کرد اما اکنون به جهت برخی مشکلات با ابلاغ دستورالعمل مذکور، با وجود آنکه بازار کشش جذب تولیدات را داشته و می توان با حداکثر ظرفیت کار کرد، نتوانستیم به ظرفیت اسمی خود برسیم.
وی خاطرنشان کرد: تاراز ماهانه 15 هزار تن ورق از مجتمع فولاد مبارکه تامین می کرد اما در مرداد ماه قادر به تامین از طریق بورس نبود و قطعا با این روند، مهر ماه خط تولید تاراز متوقف خواهد شد و چنانچه این شرایط ادامه یابد تولید در واحدها و تولیدکنندگان ورق های پوششدار به واسطه عدم تامین خوراک، ظرف دو یا سه ماه آینده متوقف خواهد شد و همین امر به تعدیل نیرو منجر می شود. این شرایط به نفع و تولید تولیدکننده نبوده و می تواند باعث توقف تولید گردد.
رضاپور با بیان اینکه مسئولان باید نگاه واقع بینانه ای به دستورالعمل اخیر تنظیم بازار فولاد داشته باشند گفت: دستورالعمل اخیر تنظیم بازار فولاد نیازمند بازنگری است چراکه عرضه های بعد از دستورالعمل به تولید بازنگشته و در مسیر دلالی قرار گرفته است.

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد