بانک و بیمه

بانکداران ایرانی با همتایان کروات خود دیدار کردند

بانک‌های ایران و کرواسی به دنبال ایجاد رابطه کارگزاری

بانک‌های ایران و کرواسی به دنبال ایجاد رابطه کارگزاری
پایگاه خبری معدن نیوز- نمایندگان بانک‌های سپه، پاسارگاد و صنعت‌ومعدن که در قالب هیات تجاری اتاق ایران به کرواسی سفر کرده اند، در دیدار با نمایندگان بانک‌های این کشور به بررسی موانع بانکی بر سر راه مبادلات تجاری دو کشور و راه‌حل‌های مشکلات موجود پرداختند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز نمایندگان بانک‌های سپه، پاسارگاد و صنعت‌ومعدن که در قالب هیات تجاری اتاق ایران به کرواسی سفر کرده اند، در دیدار با نمایندگان بانک‌های این کشور به بررسی موانع بانکی بر سر راه مبادلات تجاری دو کشور و راه‌حل‌های مشکلات موجود پرداختند.

رئیس هیات مدیره بانک پرایورند زاگرب در این نشست در معرفی این بانک گفت: پرایورند یک بانک تجاری و از شعبه‌های بانک اینتسا سایوپایولو است و حدود 13.5 میلیارد یورو مجموع دارایی‌های آن است.

بوزو پارکا در مورد سابقه همکاری این بانک با ایران گفت: قبل از تحریم‌ها با ایران همکاری داشتیم‌ و در تلاش هستیم  این همکاری‌ها پس از برجام هم از سر گرفته شود.

هادی قوامی، نماینده مجلس شورای اسلامی و از اعضای هیات اعزامی به کرواسی با تأکید بر لزوم برقراری رابطه بانکی میان ایران و کرواسی گفت: بعد از برجام ما هم انتظار داریم که ارتباط ما با کشورهای دیگر بیشتر از گذشته باشد و در مورد کرواسی هم باید از همه فرصت‌های پیش رو حداکثر بهره را ببریم.

این نماینده مجلس افزود: انتظار داریم که تبادلات مالی این کشور با ایران برقرارشود و حجم تجارت خارجی میان دو طرف افزایش یابد.

حمیدرضا صالحی، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با اشاره به برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت: پس از برجام پروژه‌های زیرساختی زیادی مانند راه‌آهن و فرودگاه و نیروگاه برق و خطوط انتقال برق در ایران کلید می‌خورند و ایران ظرفیت 100 میلیارد دلار پروژه سرمایه‌گذاری دارد؛ شرکت‌های کروات هم درصورتی‌که بخواهند در این سرمایه‌گذاری سهمی داشته باشند و همکاری‌های گذشته خود را با ایرانی‌ها از سر بگیرند باید پیش‌قدم شده و برای برقراری ارتباط مالی دوطرفه تلاش کنند.

بانکداران ایرانی پیشنهاد کردند در مرحله اول رابطه کارگزاری بانکی میان دو طرف ایجاد شود چرا که کارگزاری بانکی راه عملی و ممکن حل مشکلات بانکی است.

به گفته آنها از نظر قانونی و منطقی هیچ مشکلی برای ارتباط بانکی با ایران نیست و تنها وابستگی بانک‌های اروپایی به بانک های آمریکایی در این زمینه تأثیر گذار است.

رئیس هیات مدیره پرایوند بانک هم دراین‌باره گفت: بعد از این جلسه تلاش بیشتری می‌کنیم. ما هم به دنبال آن هستیم که بار دیگر روابط بانکی میان کرواسی و ایران شکل بگیرد. بااین‌حال اگر پروژه‌ای آماده سرمایه گذاری باشد ما می‌توانیم به‌صورت غیرمستقیم هم به آن پروژه کمک کنیم.

پارکا گفت: من به حل مشکلات بانکی بسیار خوش‌بین هستم و فکر می‌کنم خیلی زود بتوانیم در این زمینه قدم‌های خوبی برداریم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد