طلا و نقره

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۹۵ دلار و ۷۷ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در حالی که افت قیمت طلا به زیر 1200 دلار موجب افزایش خریدها در بازار شده و در حالی که ارزش دلار اندکی کاهش یافته است، قیمت طلا امروز افزایش داشت و از پایین ترین رقم 18 ماه گذشته که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1195 دلار و 77 سنت رسید. در جلسه قبل، قیمت طلا به پایین ترین رقم از 30 ژوئن 2017 یعنی 1191 دلار و 35 سنت رسیده بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1202 دلار رسید.

پیتر فانگ تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «برخی از فروش ها به دلیل اجتناب از زیان بیشتر موجب شده تا قیمت طلا به زیر 1200 دلار برسد...اکنون ما مجددا شاهد افزایش علاقمندی به خرید هستیم... اما با توجه به اینکه ارزش دلار همچنان بالاست، قیمت طلا هنوز هم تحت فشار قرار دارد. همچنین افزایش نرخ بهره بیشتری در راه است و این مسئله بر چشم انداز قیمت طلا تاثیر منفی می گذارد.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی، امروز با حدود 0.1 درصد کاهش به 96.302 رسید. دیروز ارزش دلار به بالاترین رقم 13 ماه گذشته رسیده بود.

در حالی که به دلیل نگرانی ها از وضعیت آشفته اقتصادی در ترکیه، ارزش لیر کاهش یافته است و این مسئله ممکن است به بانک های اروپایی آسیب بزند، ارزش یورو در برابر دلار در نزدیکی پایین ترین رقم های یک سال گذشته قرار دارد.

سرمایه گذاران نگران اند که کاهش ارزش لیر ترکیه موجب خروج سرمایه ها از دیگر اقتصادهای نوظهوری شود که کسری حساب جاری بالایی دارند و به سرمایه گذاری خارجی متکی هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد