فولاد و آهن

کنترل قیمت از سوی وزارت صمت به حوزه "فولاد خام" محدود نشود/ بازار محصولات نهایی به امان خدا رها شده است!

کنترل قیمت از سوی وزارت صمت به حوزه "فولاد خام" محدود نشود/ بازار محصولات نهایی به امان خدا رها شده است!
در حالیکه انتظار می رفت دخالت معاونت وزارت "صمت" بر پایه استدلال پاره ای از بازرگانان عرضه کننده محصولات نهایی فولاد اعم از میلگرد و ورق به سمت کاهش نرخ در بازار پیش برود اما عدم تقاضای کافی امروز برای یک محموله ۳۰ هزار تنی اسلب عرضه شده از سوی شرکت فولادخوزستان در بورس کالا بسیاری از آگاهان را با تعجب روبرو نمود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در شرایطی که برای محموله 30 هزار تنی عرضه شده امروز فقط 26 هزار تن تقاضا وجود داشت و 4 هزارتن هم مازاد در کف بازار بورس کالا بدون مشتری مانده بود همین روند در مورخه 10 مرداد به گونه ای معکوس رقم خورده بود.

در آن تاریخ عرضه 30 هزار تنی محصول اسلب شرکت فولاد خوزستان با تقاضایی معادل 80 هزار تن مواجه گشت در حالیکه بازار همچنان در هیجان مازاد تقاضا بسر می برد!

بزعم پاره ای از کارشناسان مدیریت بازار مصرف فولاد نمی تواند به کنترل صرفا قیمت از سوی معاونت وزارت صمت در حوزه "فولادخام" تعریف گردد و از سوی دیگر بازار محصولات نهایی به امان خدا رها شود.

این دو رویداد پرمعنا در حالی حادث شده اند که قیمت هر کیلو میلگرد در محدوده 4500 تومان و قیمت هر کیلو ورق در حول و حوش 4400 تومان دور می زند.

در تحلیل این رویداد و نحوه مدیریت بازار فولاد و تاکید معاونت وزارتخانه صمت در کنترل یک سویه و رها نمودن قیمت محصول نوردی که به دست مصرف کننده نهایی می رسد حدفاصلی معادل هرکیلو دو هزار تومان است که بجز رانت هیچ نامی بر آن نمی توان نهاد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد