اخبار استان ها

واحدهای صنعتی استان فارس با رویکرد صادرات، نوسازی و بازسازی می‌شوند

واحدهای صنعتی استان فارس با رویکرد صادرات، نوسازی و بازسازی می‌شوند
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت : از میان ۴۲۳۵ واحد صنعتی و ۵۸۱ واحد معدنی فعال تعداد ۱۱۰۰ واحد تولیدی در عرصه صادرات و واردات فعال هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز علی همتی  در بازدید از واحدهای تولیدی  و صنعتی پیشرو در امرصادرات استان گفت : واحدهای صنعتی استان با رویکرد صادرات محور،  بازسازی و نوسازی می‌شوند.
وی اظهار کرد: ضرورت دارد ؛ سرمایه گذاری ها وتزریق منابع  موجود  استان را به سمتی هدایت کرد که به ارتقای شاخص‌های تولید و اشتغال  وتوسعه امر صادرات در بخش های  مرتبط منجر شود  .
همتی اضافه کرد :  بسیاری از واحدهای صنعتی استان فارس  برای افزایش توان رقابت در بازارهای مختلف نیازمند تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات خود هستند تا تولیدات آن‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، ثروت و رونق بیش از پیش  قابلیت رقابت با تولیدات مشابه خارجی را داشته باشد.
 
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس بیان داشت  : واحدهای قدیمی استان که نیازبه  ارتقا تولیدات خود  هستند،  شناسایی‌شده است  همچنین امسال با رویکردی متفاوت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از این ظرفیت  واحدهای راکد و نیمه راکد اولویت‌بندی شده و با منابع موجود احیا می‌شوند.
 
همتی گفت :  افزایش صادرات غیرنفتی، برند سازی تولیدات  استان فارس  و هموار نمودن مسیر حمل ونقل ( زمینی ، هوایی  و دریایی ) تولیدات استان  ونیز احداث وتجهیز ترمینال توسعه امر صادرات ونیز  استفاده از ظرفیت‌های موجود  تولیدات صادراتی  از اولویت ها وبرنامه های عملیاتی سازمان است.
وی اضافه کرد: همچنین معادن  سنگ  و صنایع وابسته به آن در استان  دارای ظرفیت صادراتی خوبی است  که می توانند بخش مهمی از پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در استان  را به دوش بکشند و با تکیه بر مزایای نسبی و رقابتی خود، بازوهای صادراتی  فارس  را بیش از پیش تقویت کنند و جایگاه خود را در بازار جهانی ارتقاء دهند.

همتی اظهار داشت : تولید کالا ومحصولات در واحدهای صنعتی  و معدنی استان  باید آگاهانه و با مدیریت علمی و صحیح صورت گیرد چراکه  نیاز بازار سلایق مصرف کننده و شناخت از محصولات مشابه و تلاش برای تولید محصولات جدید می‌تواند صنایع کوچک را در بخش صادرات موفق کند.

 وی بر فراهم کردن زمینه صادرات از جمله بازار سنجی کشورهای هدف تاکید کرد و گفت: در کنار افزایش کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی تولیدات، باید در جهت نفوذ به بازارهای جدید تلاش شود.
همتی  تولیدات فارس  را دارای قابلیت حضور در بازارهای خارجی و منطقه‌ای‌ دانست و گفت:  باتوجه به شرایط آب و هوایی  ونیز تولیدات سایر محصولات صنعتی ، معدنی ، کشاورزی ، باغی و زارعی ودامی  وپتروشیمی و .... بنابراین ضرورت دارد ؛ که  تولیدات استان با نگاه  صادرات محور باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد