آلومینیوم و مس

با هدف کاهش هزینه‌های تولید؛

کمپانی قز مینرال معادن مس خود را افزایش می‌دهد

کمپانی قز مینرال معادن مس خود را افزایش می‌دهد
پایگاه خبری معدن نیوز- مس پرس: کمپانی معدنی قز مینرال (Minerals KAZ) در هفته جاری اعلام کرد در حال خرید پروژه مس Baimskaya در روسیه است تا بتواند تولید مس خود را افزایش داده و هزینه‌های تولید را کاهش دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز،کمپانی قز، پروژه مذکور را که در منطقه Chukotka در شرق دور روسیه واقع شده است، به‌عنوان یکی از مهمترین دارایی‌های مس کمتر توسعه‌یافته در جهان شناسایی کرده است. انتظار می‌رود تولید اولیه این معدن حدوداً در سال 2026 به بهره‌برداری برسد.

این کمپانی در نشستی با تحلیل‌گران اعلام کرد که معدن Baimskaya توانایی تبدیل شدن به یک معدن مس در مقیاس بزرگ، طول عمر بالا و تولیدِ کم‌هزینه را دارد. پیش‌بینی می‌شود تولید متوسط این معدن طی دهه اول عملیات خود، سالانه به 250 هزار تن مس و 400 هزار اونس طلا برسد.

«اولگ نواچوک»، مدیر اجرایی کمپانی قز در این زمینه گفته است که پیش‌بینی می‌شود این پروژه در دوره کسری قابل توجه عرضه در بازار مس به بهره‌برداری برسد.

قیمت سه ماهه مس در LME در ابتدای ماه جاری میلادی، 6.198 دلار برای هر تن ثبت شد. در صورت تولیدِ بالای معدن مذکور و بر اساس پیش‌بینی قیمت 7000 دلار در هر تن مس توسط بانک جهانی، کمپانی قز در موقعیت قدرتمندی قرار خواهد گرفت.

این کمپانی در مورد انتقال عملیات از قزاقستان به روسیه به دلیل ذهنیت و فرهنگ تجاری مشترک و این‌که هر دو کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند و قبلاً بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بوده‌اند، خوش‌بین است. پشتیبانی دولت روسیه از این پروژه یکی دیگر از عوامل تشویقی محسوب می‌شود.

مسکو از این پروژه حمایت کرده و به دنبال توسعه بیشتر زیرساخت‌ها در این منطقه است. کمپانی قز این پروژه را به مبلغ 900 میلیون دلار به صورت نقد و خرید سهام به دست آورد که شامل مبلغ اولیه 675میلیون دلار و پرداخت‌های بعدی به مبلغ 225میلیون دلار خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد