اخبار استان ها

۲۱ واحد صنعتی و معدنی جنوب کرمان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند

۲۱ واحد صنعتی و معدنی جنوب کرمان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از معرفی ۲۱واحد تولیدی و طرح نیمه تمام به بانک های استان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: با تداوم اجرای طرح کشوری رونق تولید، از ابتدای سال جاری 21واحد تولیدی و طرح نیمه تمام جنوب کرمان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش 172.5  میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.
دکتر اسکندری نسب افزود: این طرح با تأکید ویژه دولت از سال گذشته، جهت استمرار رونق تولید، حفظ اشتغال فعلی، ‌ایجاد اشتغال جدید و افزایش رشد اقتصادی کشور جهت اجرا به دستگاه های اجرایی و بانک ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: امسال نیز طی ابلاغ جدید علاوه بر اعطای تسهیلات به طرح های در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی بالای 60% و همچنین واحدهایی که نیاز به سرمایه در گردش جهت راه اندازی مجدد دارند، اعطای تسهیلات نوسازی خطوط فرسوده برخی از صنایع نیز برای کاهش مصرف انرژی، تولید محصول کیفی، رعایت مسائل زیست‌ محیطی و کاهش قیمت تمام‌شده که جملگی جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است، اجرایی خواهد شد.
وی افزود : از 21 طرح و واحدتولیدی تصویب شده از ابتدای امسال ، 14 مصوبه به ارزش 122.5 میلیارد ریال جهت دریافت تسهیلات سرمایه ثابت و 18 مصوبه به ارزش 50  میلیارد ریال نیز جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش می باشد که با پرداخت تسهیلات به این واحدها زمینه اشتغال 240 نفر فراهم خواهد شد.

دکتر محمود اسکندری نسب تصریح کرد: تا کنون 58 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد پرونده 47 واحد در مرحله بررسی کارگروه قرار دارد و21 واحد تولیدی به ارزش 172496 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شده است.
لازم به ذکر است در سال گذشته از محل تسهیلات رونق تولید به 50 طرح و واحد صنعتی و معدنی مبلغی بالغ بر 425 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردید که زمینه ساز توسعه بیشتر صنایع منطقه شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد