آلومینیوم و مس

رسیدن به جهان سبز از مسیر فلز سرخ می گذرد

رسیدن به جهان سبز از مسیر فلز سرخ می گذرد
پایگاه خبری معدن نیوز- آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید تا سال ۲۰۲۲ یک سوم از انرژی جهان باید از منابع تجدیدشونده تأمین شود. رسیدن به جهان سبز آینده که انرژی‌های تجدیدپذیر نقش اصلی در آن ایفا می‌کنند، از مسیر فلز سرخ می‌گذرد.
  بزرگنمايي:

ترکیب منابع تأمین‌کننده انرژی در جهان در حال تغییر است و انرژی‌های تجدیدپذیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده‌اند. برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر پنل‌های خورشیدی، توربین‌ها، باتری‌ها و طیف وسیعی از مواد و عناصر نیاز است. در اینجا با پنج عنصر ضروری آینده آشنا می‌شوید.

1- لیتیوم

باتری‌های لیتیوم- یون در خودروهای الکتریکی و هیبریدی استفاده می‌شود. همچنین آن‌ها برای ذخیره‌سازی انرژی تجدیدپذیر اهمیت دارند. وزارت انرژی ایالات متحده امریکا به‌خاطر وزن کم، قدرت بالا و توانایی شارژ مجدد تکنولوژی باتری لیتیوم- یون را تکنولوژی محبوب آینده معرفی کرده است.

2- کبالت

کبالت نقش قابل‌ملاحظه‌ای در جایگزینی منابع تجدیدپذیر با منابع سنتی تأمین انرژی ایفا می‌کند. سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده امریکا می‌گوید جست‌وجوی کبالت در این کشور از آن رو اهمیت دارد که کبالت مهم‌ترین عنصر در الکترود باتری‌های قابل‌شارژ است. مؤسسه کبالت که یک انجمن غیرانتفاعی در این زمینه هست نیز می‌گوید: «کبالت نقش مهمی در قطب منفی باتری‌های لیتیوم- یون دارد». کبالت همچنین در آهنرباهای مورد نیاز در توربین‌های بادی مورد استفاده است.

3- مس

مس برای تمام بخش‌های تأمین انرژی تجدیدپذیر مهم است؛ برای مثال، در سلول‌های خورشیدی فتوولتائیک. مؤسسه اروپایی مس (ECI) می‌گوید که مس در سیم‌کشی، ارتینگ، مبدل‌ها و ترانسفورماتورها و خیلی چیزهای دیگر توربین‌ها و پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود. این مؤسسه اضافه می‌کند که در توربین‌های بادی، مس در سیم‌پیچ کویل در قسمت‌های استاتور و روتور ژنراتور و نیز سیم‌های ولتاژ بالا و سیم‌های ترانسفورماتور استفاده می‌شود.

4- سیلیکون

وزارت انرژی ایالات متحده امریکا (DOE) سیلیکون را «شایع‌ترین ماده استفاده شده در سلول‌های خورشیدی» می‌نامد. به گفته DOE سلول‌های ساخته شده از سیلیکون قیمت پایین، بهره‌وری بالا و طول عمر طولانی دارند.

5- آب

ممکن است دور از ذهن به نظر برسد اما آب نقش مهمی در تولید انرژی خورشیدی دارد. طبق گزارش انجمن صنایع انرژی خورشیدی (SEIA)، فناوری‌های بزرگ‌مقیاس مانند نیروگاه‌های حرارتی پارابولیک و برج‌های انرژی برای تولید به‌صرفه برق نیاز به آب دارند. براساس آمار SEIA، حدود 20 گالن آب برای تولید هر مگاوات ساعت برق نیاز است. این آب برای شست‌وشوی پنل‌ها و همچنین خنک‌سازی استفاده می‌شود. SEIA اعلام کرده است که یک تأسیسات بزرگ‌مقیاس انرژی خورشیدی که حدود 360 هکتار وسعت دارد به 850 گالن آب برای تولید هر مگاوات ساعت برق نیازمند است. این میزان درواقع 300 هزار گالن در هر هکتار در طول یک سال است


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد