آلومینیوم و مس

روند رو به رشد تولیدات در مجتمع مس سرچشمه ادامه دارد

روند رو به رشد تولیدات در مجتمع مس سرچشمه ادامه دارد
پایگاه خبری معدن نیوز- جلسه بررسی تولیدات مجتمع مس سرچشمه تا نیمه نخست مرداد ماه سال جاری با حضور محمدرضا بنی‌اسدی‌راد مدیرعامل و علی محمدی عضو هیئت‌مدیره شرکت مس برگزار و در آن تاکید شد که روند تولید این مجتمع در ۴ ماهه اول سال نیز رشد مطلوبی داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، مجتمع مس سرچشمه تا دوازدهم مردادماه سال جاری موفق به تحقق تمامی برنامه‌های تولیدی شده است، به‌طوری‌که بسیاری از شاخص‌های تولیدی با رشد همراه بوده است.

بر پایه این گزارش، طی این بازه زمانی امور معدن مجتمع مس سرچشمه موفق به استخراج 33میلیون و 261هزار تن از معدن مس سرچشمه شده است که درمجموع نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده 4 میلیون 580 هزار تن بیشتر استخراج کرده است. همچنین، سنگ سولفور استخراجی از معدن مس سرچشمه تا تاریخ 12 مردادماه سال جاری 11میلیون و 707 هزار تن بوده است که درمجموع طی این بازه زمانی این امور موفق به استخراج 425 هزار تن بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده است.

مس محتوی تولیدی کارخانجات تغلیظ مجتمع مس سرچشمه در تیرماه 5946 تن بوده است که درمجموع طی این ماه 478 تن بیشتر از برنامه پیش‌بینی‌شده تولید شده است. همچنین این امور موفق به تولید 64 هزار و 625 تن مس محتوی کنسانتره طی این بازه زمانی شده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده 480 تن بیشتر تولید شده است.

طی این بازه زمانی مس محتوی کنسانتره ارسالی به کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه، 269 هزار و 588 تن بوده است که درمجموع تا تاریخ 12 مردادماه سال جاری 69 هزار 547 تن آند تولید شده است. همچنین آند ورودی به پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه در این بازه زمانی، 66 هزار 641 تن بوده است.

در این بازه زمانی پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه موفق به تولید 46 هزار 669 شده است. علاوه بر این، امور لیچینگ مجتمع مس سرچشمه 2513 تن کاتد تولید کرده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده 60 تن رشد تولید داشته است.

همچنین تا 12 مردادماه سال جاری، مجتمع مس سرچشمه موفق به تولید66 هزار و 269 تن مس محتوی معدنی شده است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده 1158 تن بیشتر تولید کرده است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه همچنین وضعیت پروژه‌های توسعه شرکت مس در مجتمع مس سرچشمه همچون پروژه احداث کارخانه تغلیظ دره‌زار، نوسازی کوره‌های آندی و افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله و احداث کارخانه اسیدسولفوریک مورد بررسی قرار گرفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد