سایر عناصر و مواد

فروکروم سبزوار دو محصولی می شود/ مجتمع در سال ۹۷ به ظرفیت اسمی ۲۵ هزار تن فروکروم خواهد رسید

فروکروم سبزوار دو محصولی می شود/ مجتمع در سال ۹۷ به ظرفیت اسمی ۲۵ هزار تن فروکروم خواهد رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- به زودی در مجتمع فروکروم سبزوار علاوه بر فروکروم، فروسیلیس نیز تولید خواهد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حسام مقدم علی، معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت با بیان این مطلب گفت: سال گذشته راهبری مجتمع فروکروم سبزوار به بخش خصوصی واگذار شد و پس از انجام تعمیرات اساسی کارخانه، این مجتمع موفق به تولید 10 هزار تن فروکروم و 6 ذوب در روز شد و امیدواریم در سال جاری به ظرفیت اسمی 25 هزار تن فروکروم نزدیک شویم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت مجتمع سرب نخلک پس از برون سپاری به بخش خصوصی گفت: از سال 95 با واگذاری راهبری این مجتمع به بخش خصوصی ضمن افزایش ظرفیت خط فرآوری موفق به افزایش تولید شدیم.

مقدم علی خاطر نشان کرد: شرکت راهبر نخلک بالغ بر 10 میلیارد تومان در این مجتمع سرمایه گذاری کرده و بالغ بر 90 نفر اشتغال جدید در معدن ایجاد کرده است.

معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: در بخش اکتشاف نیز تاکنون نتایج ارزشمندی در نخلک به دست آمده و امیدواریم با تکمیل فرآیند اکتشاف نسبت به انجام آماده سازی های جدید معدن زیرزمینی و استخراج مکانیزه از این معدن در آینده نزدیک دست یابیم.

مقدم علی با اشاره به فعالیت های اکتشافی ایمپاسکو در راستای جذب سرمایه گذاری گفت: تاکنون موفق به واگذاری تعداد 6 محدوده اکتشافی شده ایم که تمامی این محدوده ها در مرحله اکتشاف و تجهیز می باشند و در سال جاری نیز بالغ بر 8 محدوده جدید در راستای واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه روند افزایش تولید در برخی از مجتمع های تحت پوشش ایمپاسکو را مطرح کرد و افزود: سال گذشته در مجتمع انگوران رشد 11 درصدی تولید را نسبت به برنامه داشته ایم، همچنین برنامه تولید شمش طلا در سال 96، 340 کیلوگرم بوده و تولید واقعی 602 کیلوگرم لذا 77 درصد رشد داشته است.

معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در خاتمه افزود: سال گذشته تحقق 100 درصدی برنامه تولید در مجتمع سنگ آهک پیربکران را به دست آوردیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد