آلومینیوم و مس

جنگ تجاری امریکا و چین به مس هم کشیده شد

جنگ تجاری امریکا و چین به مس هم کشیده شد
پایگاه خبری معدن نیوز- حقوق ورودی اعمالی بر مس در بازه ۵ تا ۲۵ درصد قرار می ‌گیرد. کانسنگ و کنسانتره مس، روی و نیکل، شامل تعرفه ۲۵ درصدی هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، وزارت اقتصاد و دارایی چین، در حرکتی انتقامجویانه، اقدام به اعمال تعرفه گمرکی بر حدود پنج هزار و 207 کالای وارداتی از ایالات متحده (معادل حدود 60 میلیارد دلار) کرد.

حقوق ورودی اعمالی بر این کالاها در بازه 5 تا 25 درصد قرار می ‌گیرد. کانسنگ و کنسانتره مس، روی و نیکل، شامل تعرفه 25 درصدی هستند.

به نظر می رسد، تأثیر تعرفه 25 درصدی بر کنسانتره مس از آمریکا تاثیرگذار نخواهد بود چرا که واردات این محصول از آمریکا تنها 3 درصد از کل واردات کنسانتره مس چین را تشکیل می‌دهد. واردات کنسانتره مس چین از آمریکا در سال 2017، حدودا برابر با 433 هزار تن بود که در پی اعمال تعرفه‌ ها، یا سایر کشورها تامین ‌کننده این حجم خواهند بود یا کنسانتره مس آمریکا از کشور دیگر به چین وارد خواهد شد.

قیمت مس در معاملات دیروز بورس آتی شانگهای، بر خلاف LME، رشد 0.2 درصدی داشت و بدون احتساب مالیات به 6 هزار و 228 دلار بر تن رسید.

بانک مرکزی چین در حرکتی جهت تثبت ارزش یوان اعلام کرد که از روز دوشنبه، تمامی بانک‌های این کشور موظفند که 20 درصد از پیمان‌های مبادلات ارزی مشتریان خود را به عنوان ذخیره در بانک نگه دارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد