طلا و نقره

تنش تجاری آمریکا و چین همچنان خبرساز است/ طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت

تنش تجاری آمریکا و چین همچنان خبرساز است/ طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- بهای طلا در بازارهای جهانی صبح امروز (دوشنبه) در حالی دوباره روند افزایشی یافت که جمعه گذشته نرخ آن به کف قیمت در ۱۷ ماهه گذشته رسیده بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در حالی که امروز تداوم نگرانی بازارها از تنش تجاری میان آمریکا و چین، قیمت طلا را افزایش می دهد، بالا رفتن نرخ برابری دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای اصلی، جلوی افزایش تقاضا و گرانتر شدن فلز زرد را می گیرد.

قیمت تحویل فوری طلا در ساعت چهار و 10 دقیقه صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 2 دهم درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به یک هزار و 215 دلار و 71 سنت در هر اونس رسید.

قیمت طلا جمعه گذشته نیز در بازار لندن نیم درصد افزایش پیدا کرده بود.

طلا همچنین در معاملات آتی صبح امروز بازار کامکس نیویورک با اندکی تغییر نسبت به جمعه گذشته به بهای یک هزار و 223 دلار و 70 سنت معامله شد.

«براناباس گان» تحلیلگر بانک «او سی بی سی» سنگاپور به رویترز گفت: طلا همچنان نسبت به تغییرات شاخص دلار حساس است.

به گفته وی، افزایش اندک صبح امروز قیمت طلا بیانگر چگونگی ارزیابی بازار از تنش تجاری موجود میان آمریکا و چین است.

طلا جمعه گذشته در بازارهای جهانی پس از ثبت قیمت یک هزار و 204 دلار در هر اونس یا کمترین قیمت در 17 ماه گذشته افزایش پیدا کرد.

شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، صبح امروز با یک دهم درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 95.15 رسید.

به گزارش ایرنا، پکن در واکنش به سیاست واشنگتن مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات کالاهای چینی، واردات کالا از آمریکا به ارزش 60 میلیارد دلار را مشمول پرداخت تعرفه اعلام کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد