بورس

افزایش ۴۱ درصدی حجم معاملات فرابورس

افزایش ۴۱ درصدی حجم معاملات فرابورس
پایگاه خبری معدن نیوز -حجم معاملات فرابورس با افزایش ۴۱ درصدی نسبت به روز گذشته به یک میلیارد و ۴۳ میلیون ورقه بهادار و ارزش کل آن افزون بر ۵ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شاخص کل فرابورس در حالی‌ که پس از چند روز صعود و ثبت رکوردهای جدید دیروز افت 9 واحدی را تجربه کرده بود امروز بار دیگر با 54 واحد افزایش در ارتفاع تاریخی 1473 واحدی قرار گرفت.
حجم معاملات فرابورس با افزایش 41 درصدی نسبت به روز گذشته به یک میلیارد و 43 میلیون ورقه بهادار و ارزش کل آن افزون بر 5 هزار و 981 میلیارد ریال شد که این حجم از معاملات بیشترین مقدار از 4 تیر 97 تاکنون محسوب می‌شود.
بازارهای اصلی سهام فرابورس یعنی بازار اول و دوم در مجموع میزبان جابه‌جایی بیش از 884 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 354 میلیارد ریال بودند که نماد «زاگرس» با ارزش معاملاتی بیش از 532 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را در اختیار گرفت و با خرید و فروش نزدیک به 297 میلیون سهم در نماد «ذوب» این نماد بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داد. در ادامه معاملات سهام در فرابورس، سه تابلو بازار پایه نیز در مجموع شاهد دادوستد 132 میلیون سهم به ارزش 236 میلیارد ریال بودند.
از طرف دیگر، معاملات اوراق بدهی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس شامل اوراق با درآمد ثابت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق گواهی استفاده از تسهیلات مسکن در روز جاری با معامله 26 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 380 میلیارد ریال در 9 هزار و 192 نوبت معاملاتی پیگیری شد.
بررسی نمادهای فرابورسی در پایان معاملات امروز بیانگر اهرم مثبت بیش از 17 واحدی از جانب نماد «مارون» بر صعود 3.8 درصدی آیفکس است که به دنبال مارون نمادهای «زاگرس»، «میدکو» و «ذوب» نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس برجای گذاشتند. همچنین نمادهای «شراز»، «ثالوند» و «ریشمک» شاهد بیشترین افزایش قیمت تا سقف 10 درصد در معاملات امروز بودند و نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «شغدیر» به عنوان پُربازدیدترین نمادهای معاملاتی شناخته شدند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد