سنگ آهن و ذغال سنگ

نگرانی تجار سنگ آهن چین از کاهش ارزش پول این کشور

نگرانی تجار سنگ آهن چین از کاهش ارزش پول این کشور
روند رو به رشد قیمت سنگ آهن به دلیل تقویت قیمت فولاد و انتظارات از مثبت ماندن بازار ادامه دارد هرچند که تکار چینی از کاهش ارزش پول ملی این کشور نگران هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، پلاتس قیمت سنگ آهن 62 درصد سنگ آهن را در روز جمعه 67 دلار و 35 سنت برای تحویل در بنادر شمالی چین اعلام کرد که 1.9 دلار بالاتر از قیمت روز قبل بود.

شنیده ها حاکی از آن است که خریداران چینی به دنبال ذخیره سازی موجودی سنگ آهن خود هستند درحالی که قیمت بیلت تانگشان به عنوان شاخص تقاضای فولاد در بازار چین همچنان بالا بوده و امروز بعدازظهر در بازار چین به سطح 3,800 یوآن یا 558.0 دلار رسید.

در همین حال قیمت های سنگ آهن از رشد قیمت های آتی میلگرد حمایت می کند. قیمت میلگرد در معاملات Future ماه اکتبر در روز جمعه گذشته در بورس شانگهای به 4,126 یوان (606.0$) رسید که 109 یوان (16.0$) بالاتر از روز قبل بود.

با این حال کاهش ارزش یوان همچنان نگرانی هایی را در میان تجار چینی ایجاد کرده که باعث افزایش هزینه های خرید سنگ آهن دریایی وارداتی به دلیل گران شدن دلار درمقابل پول ملی آنها شده است.

تحلیلی که می توان در این زمینه داشت این است که هر چقدر پول ملی چین (یوآن) در مقابل دلار تضعیف گردد، تمایل خرید سنگ آهن از دپو موجود در بنادر چین بیشتر و تمایل به خرید و واردات محموله های جدید کاهش می یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد