طلا و نقره

تحت تاثیر افزایش ارزش دلار؛

طلا به زیر ۱۲۹۰ دلار رسید

طلا به زیر ۱۲۹۰ دلار رسید
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شد و به کمتر از ۱۲۹۰ دلار رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر تحولات سیاسی در عرصه بین المللی هستند و نشست مهم جکسون هول با حضور مقام های ارشد بانک های مرکزی جهان طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، قیمت طلا امروز با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1289 دلار رسیده است. قیمت این فلز گرانبها روز دوشنبه با افزایش 0.5 درصدی روبرو شده بود.

این گزارش افزود: شاخص سهام در بازارهای آسیایی امروز با افزایش نسبی همراه شده است، شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا نیز افزایش داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش نسبی مواجه شده است. به نظر می رسد تقویت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

این در شرایطی است که آمریکا و کره جنوبی از روز دوشنبه مانورهای نظامی تمام عیار خود را در شبه جزیره کره آغاز کرده اند. کره شمالی ضمن مخالفت شدید با برگزاری این مانور هشدار داده است که این اقدام؛ شبه جزیره کره را به سوی جنگ هسته ای پیش می برد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، انتشار امارهای ناامید کننده در آمریکا موجب شده است تا شک و تردیدهای زیادی درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده مطرح شود.

تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اکثر شرکت های ژاپنی خواستار اجرای سیاست های پولی انبساطی بیشتر نیستند هر چند بر این باورند که دستیابی به هدف نرخ تورم از سوی بانک مرکزی این کشور بیش از 3 سال به طول خواهد انجامید.

تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر برگزاری نشست جکسون هول و سحنرانی مقام های ارشد بانک های مرکزی جهان به خصوص جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلا در روزهای آینده باشد. نوسانات ارزش دلار آمریکا و قیمت جهانی نفت نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد